Elegia© by Fisana

Gå til indhold

Bilde

Å reise til Norge som sjukepleiar.

• Venligst logg inn for å besvare
58 svar på dette emne

#1 Magnar

Magnar

Sponsor

• Administrators
  • 4,331 Poster:

Skrevet 29 February 2012 - 12:28 PM

På chatten i går fekk eg spørsmål om korleis det er å hjelpe nokon til å komme til Norge som sjukepleiar. Og eg lovde å lage ein tråd om det. Eg har vore gjennom denne prosessen ein gang og ho som vi hjalp er forhåpentlegvis snart ferdig med det heile.

Eg vil først fortelje litt om den prosessen vi har vore igjennom, men obs reglane er forandra frå då vi starta opp.

Det første vi gjorde var å søke SAFH om lisens som sjukepleiar. Det er ein lisens ein må ha for å kunne jobbe som sjukepleiar i Norge.
Vi hadde i søknaden oppgitt meg som kontaktperson, og etter ganske så lenge fekk eg ein telefon mens vi var på ferie på Filippinene. Heldigvis svarte eg telefonen (brukar ikkje å gjere det når eg er på Filippinene). Det var ein sakbehandlar som fortalde at ho ikkje kunne få lisens som sjukepleiar, men kunne få som hjelpepleiar (noko som seinare viste seg å ikkje stemme).
Når vi så kom heim var lisensen som hjelpepleiar klar som vi då sende til Filippinene. Ho gjekk på konsulatet for å søke om arbeidssøkarvisum, noko som på dei tide er på 3 mnd. Ho hadde og i mellomtida gått på eit norskkurs i Cebu, men det var ikkje eit bra kurs. Tilbake til visumet, det gjekk under ein mnd frå ho søkte til ho fekk eit positivt svar. Ho kom så til Norge og var heldig der ho skulle bu hos ei tante. Og ho var heldig sidan kommunen på dei tide søkte etter masse folk i helsevesenet. Det var fleire søkarar frå Filippinene på desse stillingane, men ho var den einaste som var i Norge og ho fekk då ein 75% stilling på natt. Dette tilsvarar 100% på dag. Problemet kom når ho skulle søke om arbeidstillatelse, for politiet misforsto søknaden og sendte den til UDI sidan det ikkje var ei 100% stilling. Men etter masse fram og tilbake gjekk det i orden. Ein viktig ting ikkje begynn i jobb før alt er i orden.

Sidan ho hadde fått lisens som hjelpepleiar hadde ho ikkje fått papir på kva ho treng for å få ein autorisasjon som sjukepleiar. Noko ein må ha for å jobbe sjølvstendig og få lønn som sjukepleiar. Etter ein telefon til SAFH fekk eg beskjed om at ho skulle hatt lisens som sjukepleiar i staden for hjelpepleiar, og at ho måtte sende ein ny søknad. Noko ho så gjorde og då fekk ho den rette lisensen. Og informasjon om vegen vidare.
Sidan sjukepleiarar utdanninga på Filippinene manglar pleiedelen måtte ho hospitere på ein sengepost, enten på sjukehus eller sjukeheim for å lære pleie. Dette skal tilsvarar 3 mnd i full stilling, noko ho måtte ta mens ho jobba 75% natt og gjekk på norskkurs. Eit anna krav var å ta noko som blir kalla nasjonale fag på ein sjukepleiarhøgskule. Dette er på ca tre veker der ein har litt om den norske måten å drive sjukepleie, medikamentrekning osv. For å gå på dette kurset er det eit krav på nivå 3 prøve i norsk. Dette er for å kunne følgje undervisninga som er på norsk. Dessverre er det få plassar i landet dei køyrer desse kursa, men kusina til kona vart i går ferdig med sitt kurs, men ho veit enda ikkje om ho har bestått. Så har alt gått bra vil ho snart kunne sende ein ny søknad til SAFH og få autorisasjon som sjukepleiar. Og kan då søke jobb og jobbe kvar som helst i Norge som sjukepleiar.

Når kusina kom til Norge var arbeisøkarvisum den einaste måten å gjere det på og det visumet var på 3 mnd. Og i løpet av dei 3 mnd måtte ho få seg jobb i ein 100% stilling noko som slett ikkje er enkelt i helsevesenet. Veldig mange i helsevesenet må gå i årevis i mindrestillingar. Eg stilte garanti for kusina slik at ho kunne komme til Norge.

Men no er det nye reglar.

Ein kan forsett søke om arbeidsøkarvisum. og som sjukepleiar må ein forstatt ha lisens frå SAFH. Men no er visumet på 6 mnd, noko som er ein stor fordel. Bakdelen med dette visumet er at det er eit krav at ein har 107 450 NOK på konto. Og at det er berre i unntakstilfelle det er godt nok med ein garanti. Og skal ein få jobb som sjukepleiar i Norge må ein kunne godt nok norsk, og det er arbeidsgivar som bestemme om ein kan godt nok norsk. Ein må og ta kurs i nasjonale fag og hospitere for å lære pleie delen av faget.

Det finnes ein måte til å gjere dette på som eg synes er betre. Ein kan søke om visum for å lære norsk i Norge. Dette visumet er på 1 år og ein må ha 90 800 NOK på konto. Dette tilsvarar det som lånekassen gir som stipend og lån. I tillegg kan ein jobbe i max 20 timar i veka i kva som helst yrke. Dette gjeld og andre yrke. Men det som er spesielt for helsefaga er at ein må ha godkjenning frå SAFH.
Og at ein kun får visum for å ta dei nasjonale faga og norsk som ein manglar for å få godkjenning som sjukepleiar i Norge.

Viktig å lese desse linkane:
http://www.safh.no/
http://www.norway.ph...rmits/language/
http://www.udi.no/No...-for/#Norwegian
http://www.norway.ph...mits/jobseeker/

Ein ting eg kan garantere er at det ikkje er ein enkel jobb for ei stakkar filippina å komme til Norge å få seg jobb som sjukepleiar. Det må vere noko ho verkeleg vil og villig til å satse mykje for å få til. Og for oss som hjelper er det viktig at vi støtter og hjelper til. Og hugs at desse må betale for norskkurs, dei får det ikkje gratis som vore koner får.
  • 0

#2 Tatang

Tatang

Veteran

• Members
  • PipPipPipPipPip
  • 307 Poster:

Skrevet 29 February 2012 - 07:18 PM

Takker for svar Magnar , da blei eg litt klokere :) Spørs om det hadde vert lurt og funnet seg en vertsfamilie og vært au pair først . Da lærer en seg språket og har kansje muligheter til å studere de siste fagene en trenger mens en er au pair .
  • 0
" Could any hell be more horrible and real than this ? " Jim Morrison

#3 Magnar

Magnar

Sponsor

• Administrators
  • 4,331 Poster:

Skrevet 29 February 2012 - 07:35 PM

Takker for svar Magnar , da blei eg litt klokere :) Spørs om det hadde vert lurt og funnet seg en vertsfamilie og vært au pair først . Da lærer en seg språket og har kansje muligheter til å studere de siste fagene en trenger mens en er au pair .

Har tenkt den tanken eg og. Men kor mykje norskundervisning får ein når ein er her som Aupair? Og det kan vere eit problem med hospiteringa i 3 mnd (kan takast over tid). Og dei nasjonale faga er på ca 3 veker. Eg vil tru det er eit alternativ, men ikkje sikker på korleis det vil gå. Det må i alle tilfelle vere ein vertsfamilie som er inneforstått med kvifor ein er i Norge.
  • 0

#4 Kimmen

Kimmen

Senior medlem

• Members
  • PipPipPipPip
  • 199 Poster:

Skrevet 31 August 2012 - 10:43 PM

På chatten i går fekk eg spørsmål om korleis det er å hjelpe nokon til å komme til Norge som sjukepleiar. Og eg lovde å lage ein tråd om det. Eg har vore gjennom denne prosessen ein gang og ho som vi hjalp er forhåpentlegvis snart ferdig med det heile.

Eg vil først fortelje litt om den prosessen vi har vore igjennom, men obs reglane er forandra frå då vi starta opp.

Det første vi gjorde var å søke SAFH om lisens som sjukepleiar. Det er ein lisens ein må ha for å kunne jobbe som sjukepleiar i Norge.
Vi hadde i søknaden oppgitt meg som kontaktperson, og etter ganske så lenge fekk eg ein telefon mens vi var på ferie på Filippinene. Heldigvis svarte eg telefonen (brukar ikkje å gjere det når eg er på Filippinene). Det var ein sakbehandlar som fortalde at ho ikkje kunne få lisens som sjukepleiar, men kunne få som hjelpepleiar (noko som seinare viste seg å ikkje stemme).
Når vi så kom heim var lisensen som hjelpepleiar klar som vi då sende til Filippinene. Ho gjekk på konsulatet for å søke om arbeidssøkarvisum, noko som på dei tide er på 3 mnd. Ho hadde og i mellomtida gått på eit norskkurs i Cebu, men det var ikkje eit bra kurs. Tilbake til visumet, det gjekk under ein mnd frå ho søkte til ho fekk eit positivt svar. Ho kom så til Norge og var heldig der ho skulle bu hos ei tante. Og ho var heldig sidan kommunen på dei tide søkte etter masse folk i helsevesenet. Det var fleire søkarar frå Filippinene på desse stillingane, men ho var den einaste som var i Norge og ho fekk då ein 75% stilling på natt. Dette tilsvarar 100% på dag. Problemet kom når ho skulle søke om arbeidstillatelse, for politiet misforsto søknaden og sendte den til UDI sidan det ikkje var ei 100% stilling. Men etter masse fram og tilbake gjekk det i orden. Ein viktig ting ikkje begynn i jobb før alt er i orden.

Sidan ho hadde fått lisens som hjelpepleiar hadde ho ikkje fått papir på kva ho treng for å få ein autorisasjon som sjukepleiar. Noko ein må ha for å jobbe sjølvstendig og få lønn som sjukepleiar. Etter ein telefon til SAFH fekk eg beskjed om at ho skulle hatt lisens som sjukepleiar i staden for hjelpepleiar, og at ho måtte sende ein ny søknad. Noko ho så gjorde og då fekk ho den rette lisensen. Og informasjon om vegen vidare.
Sidan sjukepleiarar utdanninga på Filippinene manglar pleiedelen måtte ho hospitere på ein sengepost, enten på sjukehus eller sjukeheim for å lære pleie. Dette skal tilsvarar 3 mnd i full stilling, noko ho måtte ta mens ho jobba 75% natt og gjekk på norskkurs. Eit anna krav var å ta noko som blir kalla nasjonale fag på ein sjukepleiarhøgskule. Dette er på ca tre veker der ein har litt om den norske måten å drive sjukepleie, medikamentrekning osv. For å gå på dette kurset er det eit krav på nivå 3 prøve i norsk. Dette er for å kunne følgje undervisninga som er på norsk. Dessverre er det få plassar i landet dei køyrer desse kursa, men kusina til kona vart i går ferdig med sitt kurs, men ho veit enda ikkje om ho har bestått. Så har alt gått bra vil ho snart kunne sende ein ny søknad til SAFH og få autorisasjon som sjukepleiar. Og kan då søke jobb og jobbe kvar som helst i Norge som sjukepleiar.

Når kusina kom til Norge var arbeisøkarvisum den einaste måten å gjere det på og det visumet var på 3 mnd. Og i løpet av dei 3 mnd måtte ho få seg jobb i ein 100% stilling noko som slett ikkje er enkelt i helsevesenet. Veldig mange i helsevesenet må gå i årevis i mindrestillingar. Eg stilte garanti for kusina slik at ho kunne komme til Norge.

Men no er det nye reglar.

Ein kan forsett søke om arbeidsøkarvisum. og som sjukepleiar må ein forstatt ha lisens frå SAFH. Men no er visumet på 6 mnd, noko som er ein stor fordel. Bakdelen med dette visumet er at det er eit krav at ein har 107 450 NOK på konto. Og at det er berre i unntakstilfelle det er godt nok med ein garanti. Og skal ein få jobb som sjukepleiar i Norge må ein kunne godt nok norsk, og det er arbeidsgivar som bestemme om ein kan godt nok norsk. Ein må og ta kurs i nasjonale fag og hospitere for å lære pleie delen av faget.

Det finnes ein måte til å gjere dette på som eg synes er betre. Ein kan søke om visum for å lære norsk i Norge. Dette visumet er på 1 år og ein må ha 90 800 NOK på konto. Dette tilsvarar det som lånekassen gir som stipend og lån. I tillegg kan ein jobbe i max 20 timar i veka i kva som helst yrke. Dette gjeld og andre yrke. Men det som er spesielt for helsefaga er at ein må ha godkjenning frå SAFH.
Og at ein kun får visum for å ta dei nasjonale faga og norsk som ein manglar for å få godkjenning som sjukepleiar i Norge.

Viktig å lese desse linkane:
http://www.safh.no/
http://www.norway.ph...rmits/language/
http://www.udi.no/No...-for/#Norwegian
http://www.norway.ph...mits/jobseeker/

Ein ting eg kan garantere er at det ikkje er ein enkel jobb for ei stakkar filippina å komme til Norge å få seg jobb som sjukepleiar. Det må vere noko ho verkeleg vil og villig til å satse mykje for å få til. Og for oss som hjelper er det viktig at vi støtter og hjelper til. Og hugs at desse må betale for norskkurs, dei får det ikkje gratis som vore koner får.

Hun eller han må altså ha 90800,- kr på konto,kan det være en mulighet at søkeren kan få lån til norsk opplæringen fra lånekassen?
  • 0

#5 Åge

Åge

Technical Support

• Administrators
  • 7,826 Poster:

Skrevet 31 August 2012 - 11:26 PM

Hun eller han må altså ha 90800,- kr på konto,kan det være en mulighet at søkeren kan få lån til norsk opplæringen fra lånekassen?

I utgangspunktet må man være norsk statsborger for å få støtte fra Statens lånekasse for utdanning (Lånekassen). Lånekassen gir likevel, under visse forutsetninger, støtte til utenlandske statsborgere. Da snakker vi om at lånekassen kan gi støtte når du har særlig tilknytning til Norge, f.eks. ved at du har vært bosatt og har arbeidet i Norge i minst to år. Ut over dette, har jeg vanskelig for å tro at lånekassen gir lån til å erstatte den lovpålagte plikten man har til selvfinansiert underhold.
  • 0

#6 Magnar

Magnar

Sponsor

• Administrators
  • 4,331 Poster:

Skrevet 01 September 2012 - 08:14 AM

Dessverre. Eit av poenga er at ein ikkje skal risikere at dei vert ei utgift for Norge. Dette er pengar som det er beregna at dei skal kunne leve av det året dei brukar på å lære seg norsk utan å vere ei byrde for den norske stat.
  • 0

#7 Kimmen

Kimmen

Senior medlem

• Members
  • PipPipPipPip
  • 199 Poster:

Skrevet 21 October 2012 - 01:18 PM

Da har "venninna" mi skrapa ihop alt av papirer hun trengte ang søknaden om autorisasjon som sykepleier i Norge. Disse er sendt til SAFH,så da er det bare å vente inntil 6 mnd på svar. I anledning arbeidet med å skaffe seg alle papirene hun trengte kom hun over ei venninne som nylig hadde gått samme stien. Denne venninna hadde jobbet noen år på New Zealand og hadde no søkt om autorisasjon i Norge. Sjokket var stort når denne venninna fortalte at hun hadde brukt en "agent" til å hjelpe henne med autorisasjons søknaden. Denne "agenten" hadde tatt 100.000 pesos for sine tjenester!!! Dette er i mine øyne en ren scam..greit at denne agenten hjelper til og ordner alt for henne men 100.000 pesos for noe, "venninna" mi ordnet sjøl på noen timer er DRØYT..mye penger for ei filipina..Så vil bare med dette ADVARE alle som kjenner noen med tanker om å søke autorisasjon i Norge om å hoppe bukk over disse scammings byråene...
  • 0

#8 ErikB

ErikB

Sponsor

• Sponsor
  • PipPipPipPip
  • 109 Poster:

Skrevet 23 October 2012 - 12:58 PM

Min filipinske kone er jo da utdannet sykepleier fra Filippinene, og da er jo dette interessant lesestoff. Mye fin info, hadde vært fint om noen samlet dette og satte opp oversiktlige punktlister over hvordan man går fram, dokumentasjon etc.

I går var Karen og jeg på lokalt NAV kontor, hvor de sa vi burde ta kontakt med NOKUT.
Det gjorde jeg i dag, men NOKUT (nokut.no) sendte meg videre til INVIA (invia.no) som sendte meg videre til SAFH.
SAFH sa at det var lurt å sende inn en søknad til SAFH for å få utdannelsen til Karen godkjent i Norge, både som Sykepleier og helsefagarbeider (=hjelpepleier??). Sjansen for at utdannelsen fra Filippinene ble godkjent som sykepleier i Norge var lik 0 i første runde, men han sa det var viktig å ha dette avslaget fordi man ikke kunne begynne på de nasjonale sykepleier fagene som Magnar nevner uten et slikt avslag.

Hvis det er noen som kjenner noen som har vært gjennom den norske godkjennelsesmølla for sykepleier utdannelse fra Filippinene, så skriv gjerne litt mer om hvordan det foregikk.
  • 0

#9 Magnar

Magnar

Sponsor

• Administrators
  • 4,331 Poster:

Skrevet 23 October 2012 - 01:58 PM

Min filipinske kone er jo da utdannet sykepleier fra Filippinene, og da er jo dette interessant lesestoff. Mye fin info, hadde vært fint om noen samlet dette og satte opp oversiktlige punktlister over hvordan man går fram, dokumentasjon etc.

I går var Karen og jeg på lokalt NAV kontor, hvor de sa vi burde ta kontakt med NOKUT.
Det gjorde jeg i dag, men NOKUT (nokut.no) sendte meg videre til INVIA (invia.no) som sendte meg videre til SAFH.
SAFH sa at det var lurt å sende inn en søknad til SAFH for å få utdannelsen til Karen godkjent i Norge, både som Sykepleier og helsefagarbeider (=hjelpepleier??). Sjansen for at utdannelsen fra Filippinene ble godkjent som sykepleier i Norge var lik 0 i første runde, men han sa det var viktig å ha dette avslaget fordi man ikke kunne begynne på de nasjonale sykepleier fagene som Magnar nevner uten et slikt avslag.

Hvis det er noen som kjenner noen som har vært gjennom den norske godkjennelsesmølla for sykepleier utdannelse fra Filippinene, så skriv gjerne litt mer om hvordan det foregikk.

Skal sjå kva eg får til her.
Først så må ein inn på www.safh.no Der finn ein mykje av det ein treng.
Blant anna så finn ein at gebyret er 1430 kroner som må betalast før søknaden blir behandla.
Men det viktigaste i første omgang er søknadsskjema. Det er både på engelsk og norsk.
Det ho skal søke om er lisens som sjukepleiar, IKKJE autorisasjon. Når ho får lisens vil ho kunne begynne prosessen med å bli godkjent som norsk sjukepleiar.
Når ho skal søke treng ho alt ho har av papir frå den filippinske skulen, filippinske myndigheiter (filippinsk godkjenning).
Ho treng og alt ho kan skaffe av papir frå arbeidsgivarar. Og alle papir må vere stempla med rett kopi, IKKJE send orginalar.
Når ho har sendt søknaden vil ho få ei rekning i posten på gebyret som ho må betale med ein gang. SAFH gjere ingen ting før gebyret er betalt.
Når så det er gjort begynne ventetida og den kan ta ei stund. Når eg hjalp kusina til kona tok det 4 mnd.
Det eg ville ha gjort er å ringe for å sjekke korleis det går etter ei stund.

Når lisensen er innvilga har ho lov til å jobbe som helsearbeidar i Norge, det er det same som hjelpepleiar.
Ho vil i lag med lisensen få greie på kva ho treng for å ta autorisasjon, det er individuelt. Men mest sannsynleg må ho hospitere på ein sengepost. Helst på eit sjukehus, men det går og på sjukeheim. Då vil ho vere som ein student utan lønn. Ho vil og måtte ta nasjonale fag.
Dette har dei på nokre få høgskular i landet, for å komme inn treng ho norskprøve 3. Desse kursa går 1-2 gangar i året.

Er det noko meir de lure på, ta kontakt.
  • 1

#10 Kimmen

Kimmen

Senior medlem

• Members
  • PipPipPipPip
  • 199 Poster:

Skrevet 26 October 2012 - 08:51 PM

Ups ups!! Du sier de må søke lisens og ikke autorisasjon..og dette grunnet de mangler noe på utdanningen i Filippinene. Kunne du forklart mere rundt dette? Venninna mi søkte autorisasjon og ikke lisens..oi oi..så den søknaden kan egentlig bare kanseleres?
  • 0

#11 Magnar

Magnar

Sponsor

• Administrators
  • 4,331 Poster:

Skrevet 26 October 2012 - 10:00 PM

Ups ups!! Du sier de må søke lisens og ikke autorisasjon..og dette grunnet de mangler noe på utdanningen i Filippinene. Kunne du forklart mere rundt dette? Venninna mi søkte autorisasjon og ikke lisens..oi oi..så den søknaden kan egentlig bare kanseleres?

Ein lisens er midlertidig (2 år) og gir ein lov til å jobbe i Norge, men ikkje sjølvstendig. Ein autorisasjon gir ein rett til å jobbe sjølvstendig som sjukepleiar i Norge. Det gir ein og eit ansvar for det ein gjere både på godt og vondt. Har ein berre ein lisens må det vere andre sjukepleiarar på jobb som er ansvarlege, så ein sjukepleiar med lisens vil i praksis vere som ein helsefagarbeidar (hjelpepleiar).
Den store forskjellen mellom sjukepleiestudiane i Asia og Vesten er tankegangen rundt pleie. Alle som har vore på sjukehus på Filippinene har sett at det er pårørande der heile tida, og det er forventa. Det skal vere pårørande der for å ta seg av pleiedelen av behandlinga av pasienten. I Vesten er det sjukepleiaren som tar seg av stellet av pasienten og det er ein del av måten ein undersøker pasienten. Dette er det sjukepleiarane frå Filippinene må lære. I tillegg er det litt om norsk kultur, farmakologi og medikamentrekning.

Det eg ville ha gjort var å ringe til SAFH og snakke med dei og høyre kva de skal gjere. Fint viss du skriv her kva dei seie.
  • 0

#12 Kimmen

Kimmen

Senior medlem

• Members
  • PipPipPipPip
  • 199 Poster:

Skrevet 27 October 2012 - 09:04 AM

Ein lisens er midlertidig (2 år) og gir ein lov til å jobbe i Norge, men ikkje sjølvstendig. Ein autorisasjon gir ein rett til å jobbe sjølvstendig som sjukepleiar i Norge. Det gir ein og eit ansvar for det ein gjere både på godt og vondt. Har ein berre ein lisens må det vere andre sjukepleiarar på jobb som er ansvarlege, så ein sjukepleiar med lisens vil i praksis vere som ein helsefagarbeidar (hjelpepleiar).
Den store forskjellen mellom sjukepleiestudiane i Asia og Vesten er tankegangen rundt pleie. Alle som har vore på sjukehus på Filippinene har sett at det er pårørande der heile tida, og det er forventa. Det skal vere pårørande der for å ta seg av pleiedelen av behandlinga av pasienten. I Vesten er det sjukepleiaren som tar seg av stellet av pasienten og det er ein del av måten ein undersøker pasienten. Dette er det sjukepleiarane frå Filippinene må lære. I tillegg er det litt om norsk kultur, farmakologi og medikamentrekning.

Det eg ville ha gjort var å ringe til SAFH og snakke med dei og høyre kva de skal gjere. Fint viss du skriv her kva dei seie.

Takk for godt svar Magnar :)Ja,må nok ringe de å høre. Kan ikke se på sidene deres(SAFH)om at de opplyser om dette med at de må søke lisens og ikke autorisasjon grunnet dette med pleiedelen. Så no at det var 4 alternativer..autorization - study lisence - lisence og det siste var visst other lisence hmm.. Planen hennes var å søke "Permit residence as a skilled worker to learn norwegian" gå på skole hær for å lære norsk og samtidig jobbe litt de dagene hun ikke har skolen. Håpet er å lære seg såpass godt norsk at hun kan få seg jobb etterhvert. Når jeg ser alternativene skulle man tro det var Study Lisence hun må krysse av for på skjemaet. Får prøve å ringe de på mandag om man får tid.
  • 0

#13 Typhoon

Typhoon

Senior medlem

• Members
  • PipPipPipPip
  • 199 Poster:

Skrevet 28 October 2012 - 10:51 AM

Min vennnine sier at det tilbys utdanning i Filippinene som heter VOCATIONAL NURSE TRAINING. Utdanningen løper over 2 år.

1. Vil dette tilsvare helsefagarbeider eller hjelpepleier i Norge?

2. Vil denne utdannelsen fra Filippinene kunne være grunnlag for å søke om godkjenning som norsk hjelpepleier, samt tilbud om språkopplæring, oppholdstilatelse med mulighet for å søke jobb? Eller er denne type utdannelse som hjelpepleier ikke "spesialisert" nok med tanke på behovet for høyt kvalifisert arbeidskraft (f eks operasjonssykepleiere)?
  • 0

#14 Magnar

Magnar

Sponsor

• Administrators
  • 4,331 Poster:

Skrevet 28 October 2012 - 11:42 AM

Min vennnine sier at det tilbys utdanning i Filippinene som heter VOCATIONAL NURSE TRAINING. Utdanningen løper over 2 år.

1. Vil dette tilsvare helsefagarbeider eller hjelpepleier i Norge?

2. Vil denne utdannelsen fra Filippinene kunne være grunnlag for å søke om godkjenning som norsk hjelpepleier, samt tilbud om språkopplæring, oppholdstilatelse med mulighet for å søke jobb? Eller er denne type utdannelse som hjelpepleier ikke "spesialisert" nok med tanke på behovet for høyt kvalifisert arbeidskraft (f eks operasjonssykepleiere)?

Utan å vite kva denne utdanninga går ut på så er det vanskeleg å svare konkret. Men mest sannsynleg nei på begge spørsmål.

Hjelpepleiarutdanning er vekke i Norge, no er det helsefagarbeidarar vi utdanna. Ein helsefagarbeidar har 2 år med skule og så 2 års læretid før ein går opp til fagbrev. Så det er tilsaman ei utdanning på 4 år etter grunnskulen.

Operasjonssjukepleiar som du nemner er ei vidareutdanning frå sjukepleie. Det vil sei ein utdannar seg først til sjukepleiar, så må ein jobbe nokre år så tar ein vidareutdanning som operasjonssjukepleiar eller andre spesialfelt.

Hadde du kunne ha skaffe pensumplanen ville ein kunne ha gitt eit meir kvalifisert svar.
  • 0

#15 Typhoon

Typhoon

Senior medlem

• Members
  • PipPipPipPip
  • 199 Poster:

Skrevet 28 October 2012 - 12:05 PM

Mange takk for tilbakemelding, Magnar.

Fra tidligere 1- årig hjelpepleierskole til 2-årig teoretisk utdanning + 2 års læretid. Litt av en utvikling mht krav.

Vocational training kan jo bety fagutdanning på flere yrkesområder. Så det kan rime godt at vocational nurse dreier seg om en form for helsefagutdanning.

Jeg kjenner ikke konkret til pensuminnhold i utdanningen hun omtaler. Uansett, dersom hun skulle få godkjent 2-årig teorietisk del fra Phil, så venter ytterligere 2 år med praksis med lav lønn, særlig hvis det er lærlinglønn som gjelder. Terskelen, både økonomisk og hva angår tidsforbruk, synes ganske høy for et slikt opplegg.
  • 0

#16 Magnar

Magnar

Sponsor

• Administrators
  • 4,331 Poster:

Skrevet 28 October 2012 - 01:10 PM

Mange takk for tilbakemelding, Magnar.

Fra tidligere 1- årig hjelpepleierskole til 2-årig teoretisk utdanning + 2 års læretid. Litt av en utvikling mht krav.

Vocational training kan jo bety fagutdanning på flere yrkesområder. Så det kan rime godt at vocational nurse dreier seg om en form for helsefagutdanning.

Jeg kjenner ikke konkret til pensuminnhold i utdanningen hun omtaler. Uansett, dersom hun skulle få godkjent 2-årig teorietisk del fra Phil, så venter ytterligere 2 år med praksis med lav lønn, særlig hvis det er lærlinglønn som gjelder. Terskelen, både økonomisk og hva angår tidsforbruk, synes ganske høy for et slikt opplegg.

Når det gjeld krava til kompetanse i helsevesenet så er det noko som stadig er stigande. I enkelte deler stig den veldig fort, mens i andre deler ikkje fult så fort, men den er stigande. Det er ein av grunnane til at lokalsjukehus ikkje er liv laga, for det er ikkje mulig å oppretthalde kompetansen utan å ha eit vist tall med pasientar med aktuelle tilfelle. Ein god hjernekirurg er ikkje lenge god utan pasientar å jobbe med.

Det skadar i alle fall ikkje å prøve. Viss venninna di er ei du gifter deg med slik du får ho til Norge på "vanleg" måte, er det enklare enn viss de skal prøve å få ho til Norge med å ta den måten de legg opp til her. Og så prøve å få utdanninga godkjent som del av den norske utdanninga.
  • 0

#17 Kimmen

Kimmen

Senior medlem

• Members
  • PipPipPipPip
  • 199 Poster:

Skrevet 29 October 2012 - 06:37 PM

Hei! Snakket kort med SAFH idag..etter 15 min venting fikk jeg en kar på tråden og spurte om hun burde krysse av for autorisasjon eller lisens. Svaret var autorisasjon,men da jeg begynte og spørre om om det ikke var sånn at de manglet denne pleiedelen + litt til fra utdanningen i Filippinene og dermed ikke kunne søke autorisasjon blei han plutselig veldig usikker og satt meg over til en annen. Ventet 5 min men måtte bare legge på da pausen min allerede var over.. SÅ..ble ikke så mye klokere, men en e-mail er ihvertfall sendt så får håpe på ett rask svar :)
  • 0

#18 Kimmen

Kimmen

Senior medlem

• Members
  • PipPipPipPip
  • 199 Poster:

Skrevet 05 November 2012 - 02:46 PM

Fikk mail fra SAFH idag og de sier hun må søke Autorisasjon og IKKE lisens. Så da va det avklart :)
  • 0

#19 Magnar

Magnar

Sponsor

• Administrators
  • 4,331 Poster:

Skrevet 05 November 2012 - 02:51 PM

Fikk mail fra SAFH idag og de sier hun må søke Autorisasjon og IKKE lisens. Så da va det avklart :)

Då har det skjedd ei forandring sidan kusina til kona var gjennom dette.
  • 0

#20 Kimmen

Kimmen

Senior medlem

• Members
  • PipPipPipPip
  • 199 Poster:

Skrevet 05 November 2012 - 02:54 PM

Då har det skjedd ei forandring sidan kusina til kona var gjennom dette.

Ja,de forandrer nok stadig reglene. Skal ikke være lett.
  • 0

0 bruker(e) leser dette emne

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere

Copyright © 2018 Your Company Name