Elegia© by Fisana

Gå til indhold

Bilde

Hvordan har du det - egentlig?

• Venligst logg inn for å besvare
16 svar på dette emne

#1 Alexis Atlanta

Alexis Atlanta

Orakel

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2,210 Poster:

Skrevet 27 April 2018 - 10:35 PM

Hei.

Ja, i en stressende hverdag er det lett å bli seg selv nærmest. En tenker kanskje ikke på sin neste, en venninne eller venn, eller slektninger eller barna eller ektefellen, ektefellen er jo der alltid, allikevel, men faktum er at vi kan ha mye å stri med uten at vi gir beskjed om det til ektefellen engang.

Jeg er svært åpen og gir av meg selv, deler med andre, mine erfaringer i livet. Noen ganger får jeg gode tilbakemeldinger og noen ganger dårlige. Men uansett så får jeg det jeg er opptatt av ut av min munn eller som nå, skriver. Det er viktig å få ut ting du strir med og få delt de med andre for som de sier: Delt sorg er halv sorg. Det er som når du går i kirken og skrifter eller til en psykiater eller lege eller en som du betror dine innerste ting til. Du får lettet deg, og det er viktig.

Jeg har alltid vert åpen og med dette emne vil jeg ha en plass der vi kan dele litt med andre. Det er ikke slik at vi skal dele våre innerste bekymringer, men enkle ting vi strir med. Når vi blir vant med å dele ting med andre gjør det noe med oss slik at vi takler hverdagen lettere. Sinnet ditt blir åpnere og du kan lettere få ut enkle ting du strir med, istedenfor å stenge det inne, slik at det bygger på seg.

Det kan gjerne ligge en venn i en leilighet som har blitt veldig syk og ikke kommer seg ut og får handlet, ikke får stelt seg etc. Mange eksempler på dette. 

Jeg prøver så godt jeg kan å gi tilbakemeldinger om mitt liv her på Filippinene og hvordan jeg klarer meg her, deler med andre. Jeg tar opp dette med arv, pensjoner, forsikringer, kosthold, lege, behandling, trening, hva gjøre på,  osv, som er viktige spørsmål for mange.

En ting jeg også tenker er at mange går rundt med noe de har lyst å gjøre men liksom aldri får til, kanskje noe som kunne vert en døråpner for selve livet for dem. Dette er synd og burde absolutt være mulig å få gjort noe med.

Vi er jo her på denne jord for å støtte og hjelpe hverandre, så derfor spør jeg: Hvordan har du det - egentlig?

http://mat-helse.no/...3620.1524866107

https://forskning.no...rdan-har-du-det

Ønsker dere alle en god helg.

• 1
“ I can do all things thru Christ who gives me strength.” Phil. 4:13

#2 Alexis Atlanta

Alexis Atlanta

Orakel

• Members
  • 2,210 Poster:

Skrevet 28 April 2018 - 12:32 PM

Hei.

Det var flott å se kjærligheten mellom Nord Koreas og Sør Koreas ledere utspille seg. Et stort steg for en verden fylt med kjærlighet, istedenfor krig, utslettelse, frykt, angst. For bedre samhold, forsoning og god samhandel. Det er stort.

• 1

#3 Alexis Atlanta

Alexis Atlanta

Orakel

• Members
  • 2,210 Poster:

Skrevet 10 May 2018 - 11:56 PM

Hei.

En strålende nyhet i dag er at Merkel og Macron uttaler at de ikke kan stole på at USA vil beskytte oss og at de må ta konsekvensene av dette og ta skjebnen i egne hender.

Macron uttrykte at i en tid der atomavtalen med Iran og Parisavtalen kastes over bord, har Europa større behov enn noen gang tidligere for å stå sammen og vise større styrke – Hvis vi godtar at andre stormakter, inkludert allierte, setter seg selv i en situasjon der de bestemmer over vårt diplomati, vår sikkerhet, og noen ganger får oss til å påta oss de største risikoene, så er vi ikke lenger suverene og vil ikke lenger fremstå som troverdig overfor folkemeningen, sa Macron.

Jeg slutter meg helt og holdent til dette. Dette er veien  å gå. En positiv opptur for meg i dag, med denne uttalelsen fra Merkel og Macron.

• 0

#4 Moalboal

Moalboal

Veteran

• Members
  • PipPipPipPipPip
  • 478 Poster:

Skrevet 11 May 2018 - 02:40 AM

Hei.

Jeg slutter meg helt og holdent til dette. Dette er veien  å gå. En positiv opptur for meg i dag, med denne uttalelsen fra Merkel og Macron.

Når man har ett bredt følelsespekter, og man tenker mye om alt og mye, så er det en ting man må legge fra seg, og det er internasjonal politikk som en av de. En blir jo gal av å tenke på all faanskapen fra a til å!

Her og nå og ingenting annet funker best.
  • 0

#5 Alexis Atlanta

Alexis Atlanta

Orakel

• Members
  • 2,210 Poster:

Skrevet 11 May 2018 - 03:19 AM

Når man har ett bredt følelsespekter, og man tenker mye om alt og mye, så er det en ting man må legge fra seg, og det er internasjonal politikk som en av de. En blir jo gal av å tenke på all faanskapen fra a til å!

Hei Moalboal.
Jeg følger med på nyheter det være seg et bredt spekter. Blir ikke gal av det. Det er viktig å holde seg oppdatert. Jeg har ikke vert nede over det som skjer med Trump og alt dritt han holder på med, hvis du tror det. Det er ingen mann for freden i verden. Hør bare hva han sier. Vi skal gjøre Amerika Great igjen. Amerika først. Driter i sine allierte og venner. Narsissist må du vel kalle det.

Derfor synes jeg det var en veldig positiv ting at Merkel og Macron uttalte dette de gjorde. Det var en glede og en positiv ting idag, som hele Europa bør støtte opp om.

Blir ikke gal. Jeg har jo mine ting jeg holder på med som jeg trives med og som gir ro i sjel og kropp.

Det viktigste i utvendig vedlikehold på huset er snart ferdig for når vi nærmer oss slutten av mai begynner det å regne mer. Det har allerede vert en kraftig tordenbyge og regnskyll her, og det meldes om mer fremover.
Ha en fin dag hvorhen du er.
  • 0

#6 Rookie

Rookie

Sponsor

• Sponsor
  • PipPip
  • 49 Poster:

Skrevet 15 May 2018 - 08:03 AM

Hei..Flott at du tar opp dette emnet..Er sikker på at det er mange meninger om dette..Jeg for min del har store problemer med å akseptere Filipinere og deres latskap..For eksempel spytting, urinering, søppelkasting, brenning av søppel og mange andre ting..Jeg har nå bodd her i 7 år og blir likssom aldri justert uansett hvor mye jeg prøver..Jeg forsøker å gjøre ting som hagestell, vedlikehold av huset, tar meg en tur på motorsykkelen av og til..

• 1

#7 Alexis Atlanta

Alexis Atlanta

Orakel

• Members
  • 2,210 Poster:

Skrevet 15 May 2018 - 09:10 AM

Hei.
Ja jeg også reagerte på dette da jeg kom her. Etterhvert ble det satt opp skilt med 1000 P i mulkt av styret i byggefeltet, for å forsøple, og eiere som gikk og luftet hunden fikk beskjed om å ta med seg hundens dritt. Tidligere lå det hunde dritt overalt i gatene, men idag ser du ikke mye til det. I Manila og overalt, rives ned små salgsboder som står tett i tett på fortauene. Det har skjedd en holdningsendring, men det er nok enda langt frem. Flott at du får kanalisert irritasjonen i hus og hagearbeid.
  • 0

#8 Rookie

Rookie

Sponsor

• Sponsor
  • PipPip
  • 49 Poster:

Skrevet 17 May 2018 - 04:30 AM

Her ute i provinsen ser jeg lite til holdningsendring...Her er også politiet fryktelig slappe..

Vi har fått en ny Barangay Captain her nå..Skal få til et møte og se om det er noe som kan gjøres

• 0

#9 Alexis Atlanta

Alexis Atlanta

Orakel

• Members
  • 2,210 Poster:

Skrevet 17 May 2018 - 07:55 AM

Her ute i provinsen ser jeg lite til holdningsendring...Her er også politiet fryktelig slappe..
Vi har fått en ny Barangay Captain her nå..Skal få til et møte og se om det er noe som kan gjøres

Det får du til vet du. Pratet med Barangay kapteinen for en tid tilbake og han var veldig forekommende. Stort sett de jeg har møtt i senere tid som ingeniører f eks., har vert veldig forekommende og positive.

Det er også en ting jeg vil nevne og det er at hvis du bor i et byggefelt med vaktordning, så er det sikkert en OIC, en offiser in charge, og hvis du har noe konstruksjonsarbeide på eiendommen, så fyller du ut et skjema så ordner OIC det for deg. Han går på byggekontoret for deg og får Clearance.
Kan ordne mye denne OIC.
Lykke til.
  • 0

#10 Alexis Atlanta

Alexis Atlanta

Orakel

• Members
  • 2,210 Poster:

Skrevet 17 May 2018 - 07:57 AM

Det får du til vet du. Pratet med Barangay kapteinen for en tid tilbake og han var veldig forekommende. Stort sett de jeg har møtt i senere tid som ingeniører f eks., har vert veldig forekommende og positive.

Det er også en ting jeg vil nevne og det er at hvis du bor i et byggefelt med vaktordning, så er det sikkert en OIC, en offiser in charge, og hvis du har noe konstruksjonsarbeide på eiendommen, så fyller du ut et skjema så ordner OIC det for deg. Han går på byggekontoret for deg og får Clearance.
Kan ordne mye denne OIC.
Lykke til.
  • 0

#11 Alexis Atlanta

Alexis Atlanta

Orakel

• Members
  • 2,210 Poster:

Skrevet 18 May 2018 - 01:00 AM

Hei.

Opplever at jeg blir holdt for en dritt her inne.
Sannheten er at jeg jobber med meg selv, for meg selv og for dere. At dere skal være oppdatert om det som skjer her på Filippinene, hvordan det er å leve her, i tillegg til mine daglige gjøremål.
Det gjør jeg av kjærlighet til livet, troen på det gode i menneskene. Jeg gir av meg selv og dere burde være mer ydmyke og takknemlige. Gå inn i dere selv. Vær litt mer takknemlig for den kunnskapen jeg gir dere. Det er mye arbeide og jeg står på. En dag er jeg ikke her.
  • 1

#12 Alexis Atlanta

Alexis Atlanta

Orakel

• Members
  • 2,210 Poster:

Skrevet 18 May 2018 - 02:36 AM

Hei.
Av og til får jeg lyst å si drit og dra hele Philguiden. Jeg synes at Philguiden burde bli oppdatert og møte dagens krav. Det gjør den ikke nå. Jeg er frustrert mange gange ganger over dette. Vi trenger bedre og enklere løsninger.
Jeg jobber hardt og forventer at andre følger opp.
  • 1

#13 Alexis Atlanta

Alexis Atlanta

Orakel

• Members
  • 2,210 Poster:

Skrevet 18 May 2018 - 03:07 AM

Hei.
Synes dere kan tenke litt på denne inkongruente kvinnen dere har her og alt jeg gjør for forumet og dere, og være litt mer takknemlige. Jeg skriver så og si hver dag. Facebook drit og dra. Philguiden en god plass å være. Idag skal vi ha lamme frikasè. Lam fra New Zealand. Burde vel borge for kvalitet.
  • 2

#14 Alexis Atlanta

Alexis Atlanta

Orakel

• Members
  • 2,210 Poster:

Skrevet 18 May 2018 - 03:09 AM

Hei.
Har fått blåst ut av meg idag, men det var helt på sin plass.
  • 1

#15 Rookie

Rookie

Sponsor

• Sponsor
  • PipPip
  • 49 Poster:

Skrevet i dag, 03:08 AM

Trist å høre at enkelte mennesker bare skal ødelegge for andre..Vi er mange som setter stor pris på din kunnskap og dine erfaringer Alexis..

Stå på videre..Til Dere som bare slenger dritt::DERE ER NOEN FORBANNA TAPERE!!!!

• 1

#16 Magnar

Magnar

Sponsor

• Administrators
  • 4,357 Poster:

Skrevet i dag, 12:00 PM

No les eg stort sett alt som blir posta på dette forumet, og eg må sei at drittslenging er det veldig lite av. Ein må hugse på at dette er eit debattforum, det at nokon er ueinige og gir uttrykk for det er ikkje å slenge dritt, det er heller ikkje å nedverdige nokon. Dessverre har vi i ein periode no sett at enkelte reagerer sterkt viss nokon er ueinige med dei, det er synd og øydeleggande for eit godt debattklima på forumet. Alle har rett til å kunne gi uttrykk for si meining, det er ingen som har monopol på kva som er rett. 

• 0

#17 softman

softman

Rådgiver

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 637 Poster:

Skrevet i dag, 02:32 PM

Bra du har funnet ut av det, og som Alexis sier, de fleste takler det helt fint

• 0

0 bruker(e) leser dette emne

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere

Copyright © 2018 Your Company Name