Elegia© by Fisana

Gå til indhold

Bilde

Navnskifte

• Venligst logg inn for å besvare
4 svar på dette emne

#1 Bowie

Bowie

Nytt medlem

• Members
  • PipPip
  • 39 Poster:

Skrevet 08 April 2018 - 02:24 PM

Hei, min Filippinske kone har nå skifter navn. Hun har ennå ikke vært lenge nok i Norge til å ha fått varig oppholdskort eller Norsk statsborgerskap. Jeg antar hun må få nytt pass. Må hun da henvende seg til den Filippinske ambassaden i Oslo eller kan passkontoret til den lokale politistasjonen ta seg av dette?

Om hun må henvende seg til den Filippinske ambassaden i Oslo, hvilket jeg vel antar hun må, hvordan er den prosessen? 

Takker for alle svar. :)

• 0

#2 Magnar

Magnar

Sponsor

• Administrators
  • 4,349 Poster:

Skrevet 08 April 2018 - 03:33 PM

Hei, min Filippinske kone har nå skifter navn. Hun har ennå ikke vært lenge nok i Norge til å ha fått varig oppholdskort eller Norsk statsborgerskap. Jeg antar hun må få nytt pass. Må hun da henvende seg til den Filippinske ambassaden i Oslo eller kan passkontoret til den lokale politistasjonen ta seg av dette?

Om hun må henvende seg til den Filippinske ambassaden i Oslo, hvilket jeg vel antar hun må, hvordan er den prosessen? 

Takker for alle svar. :)

Du skriv ho har skifta namn, kvar har ho gjort det? Kvar var det de gifte dokke? 

• 0

#3 Bowie

Bowie

Nytt medlem

• Members
  • PipPip
  • 39 Poster:

Skrevet 15 April 2018 - 02:49 PM

Du skriv ho har skifta namn, kvar har ho gjort det? Kvar var det de gifte dokke? 

Hei, hun skiftet navn her i Norge (folkeregisteret) for kort tid siden, hun ønsket å ha mitt etternavn. Vi giftet oss på Filippinene i 2016.

• 0

#4 Åge

Åge

Technical Support

• Administrators
  • 7,839 Poster:

Skrevet 15 April 2018 - 03:47 PM

Personlig oppmøte og ta med alle papirene som står oppført under "Requirements for New Passport" samt det gamle passet. I tillegg, fyllet du selvfølgelig ut søknaden. Har hun CFO-stickers i det gamle passet ber du ambassaden om å makulere passet og få det igjen umiddelbart. Da kan du ta ut CFO-stickers og legge det inn i det nye. Så er det å vente. 5-6-7-8 uker. Du kan sjekke ambassadens hjemmesider om passet er ferdig.  Jeg betalte inn litt (husker ikke hvor mye, men kanskje et par hundre ekstra) for at de skulle sende oss passet slik at jeg slapp en ny Oslo-tur. Det gikk greit. 

• 0

#5 Magnar

Magnar

Sponsor

• Administrators
  • 4,349 Poster:

Skrevet 15 April 2018 - 03:50 PM

Hei, hun skiftet navn her i Norge (folkeregisteret) for kort tid siden, hun ønsket å ha mitt etternavn. Vi giftet oss på Filippinene i 2016.

Som Åge skriv. Ekteskapkontrakta er veldig viktig. 

• 0

0 bruker(e) leser dette emne

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere

Copyright © 2018 Your Company Name