Elegia© by Fisana

Gå til indhold

Bilde

2018 the big bang.....

• Venligst logg inn for å besvare
4 svar på dette emne

#1 Åge

Åge

Technical Support

• Administrators
  • 7,821 Poster:

Skrevet 11 January 2018 - 09:40 PM

Nope, kanskje ikke det helt store, men likevel..., vi har bestilt vår sommertur til Filippinene. Denne gangen går turen med Singapore Airlines og jeg må si....at det er lenge siden jeg har reist med dem. Turen går fra Oslo --> Dusseldorf --> Singapore --> Cebu og samme vei tilbake. Ikke var det spesielt dyrt heller. Skal bli greit å komme seg ned til Filippinene igjen. Nå, er det faktisk 2 år siden sist. Skal love å skrive reisebrev og Palawan står som pri en. 

• 2

#2 morjon

morjon

Veteran

• Members
  • PipPipPipPipPip
  • 398 Poster:

Skrevet 12 January 2018 - 10:27 PM

CHINA SOUTHERN

dette var 3.gang med China Southern og eneste grunnen var god pris fordi jeg bestilte biletten alt for sent... Men aldri mer. Det ER forskjell på flyselskapene.

På veien hjem via Guangzhou var flighten som skulle gå ved midnatt, utsatt til neste morgen. Men hva gjør vel det når de tilbyr gratis hotellovernatting.... Men uten 24-timers visa så får du lov så da sparte selskapet de pengene.

Resultatet ble å sitte i en stol hele natten og bitende kaldt... og Guangzhou flyplass er det absolutt ingen ting av interesse.

Fikk 200 kinesiske penger for tort og svie, men det meste var jo allerede stengt og for 100 fikk du en kopp ´kaffe og en flaske vann... Jeg henvendte meg til selskapet og de kom opp med en papirboks med noe kald guffe jeg lot stå igjen. Jeg fungerer ikke som søppeldunk.

Ingen eller bare tulleinformasjon ... this way? YES ... or that way? YES...

Flymaten er under pari. Valgte en omelett til frokost - den lå i en suppe av fett og ble kvalm av hele greia. De hadde kun ferdig blandet kaffe med melk og sukker og når de endelig klarte å frembringe en sort kaffe var den så sterk at en død mann kunne bli bragt til live med den. Men yougurten var ok.

At de ikke smiler, visste jeg jo så det var ingen overraskelse. Forøvrig sviktet også "entertainment" skjermen etter 10 minutter ... Gikk vel ikke glipp av så mye men tross alt... Nei helt enig - velg heller Singapore (eller Thai eller Ethiad eller KLM eller Lufthansa eller Cathay eller ....).

Men Filippinene var jo like fantastisk som før fantastisk på tross av 2 tyfoner den første uken og 1 den siste så været var ikke det beste denne gangen. Denne gang ble det Manila, Bohol,  Dumaguete, Cebu, Manila ... Men Filippinene er jo Filippinene da så prøver igjen i juli. Da blir det nok Palawan i tillegg til bursdagsfeiring på Negros.

Til de som er reiseklare: GOD TUR!!!

• 0

#3 Lars

Lars

Sponsor

• Administrators
  • 2,343 Poster:

Skrevet 13 January 2018 - 08:31 AM

Nope, kanskje ikke det helt store, men likevel..., vi har bestilt vår sommertur til Filippinene. Denne gangen går turen med Singapore Airlines og jeg må si....at det er lenge siden jeg har reist med dem. Turen går fra Oslo --> Dusseldorf --> Singapore --> Cebu og samme vei tilbake. Ikke var det spesielt dyrt heller. Skal bli greit å komme seg ned til Filippinene igjen. Nå, er det faktisk 2 år siden sist. Skal love å skrive reisebrev og Palawan står som pri en. 

Godt å se at du dropper Heathrow! Vi reiste via Düsseldorf sist og det fungerte fint. 

To års intervall er nok det vi også satser på fremover med tanke på besøk, og da stopover i Bangkok/Thailand. Det blir i så fall i 2019. Men på to år skjer det også mye, en føler at mye har forandret seg og at en ikke helt henger med i svingene. Steder som var bra før er kanskje ikke like gode lenger, men samtidig dukker det opp nye steder en kan prøve.

Er det El Nido som er målet? Jeg ser AirSwift flyr direkte Cebu-El Nido, t/r 40000 peso for en familie på fire. Det er vel 20 år siden jeg var på Palawan og den gang kom vi oss aldri helt opp dit. 

Husk at det er fotball-VM da! :) Gruppespillkampene går 1400, 1700 og 2000 norsk tid, og så 1600 og 2000, finalen 17:00. Bortsett fra 20:00-kampene går de fleste i fin filippinsk pubtid. Regner med at det blir fullt trøkk på Eurohub. Emerald er lagt ned. 

• 0

#4 Åge

Åge

Technical Support

• Administrators
  • 7,821 Poster:

Skrevet 16 January 2018 - 09:47 AM

Godt å se at du dropper Heathrow! Vi reiste via Düsseldorf sist og det fungerte fint. 

To års intervall er nok det vi også satser på fremover med tanke på besøk, og da stopover i Bangkok/Thailand. Det blir i så fall i 2019. Men på to år skjer det også mye, en føler at mye har forandret seg og at en ikke helt henger med i svingene. Steder som var bra før er kanskje ikke like gode lenger, men samtidig dukker det opp nye steder en kan prøve.

Er det El Nido som er målet? Jeg ser AirSwift flyr direkte Cebu-El Nido, t/r 40000 peso for en familie på fire. Det er vel 20 år siden jeg var på Palawan og den gang kom vi oss aldri helt opp dit. 

Husk at det er fotball-VM da! :) Gruppespillkampene går 1400, 1700 og 2000 norsk tid, og så 1600 og 2000, finalen 17:00. Bortsett fra 20:00-kampene går de fleste i fin filippinsk pubtid. Regner med at det blir fullt trøkk på Eurohub. Emerald er lagt ned. 

Var på Joker Arms i Mandaue under VM i 2010. Herlig stemning og det kan jeg nok tenke meg å gjenta. Joker Arms er ikke mer, men Euro Hub duger den

• 0

#5 Lars

Lars

Sponsor

• Administrators
  • 2,343 Poster:

Skrevet 16 January 2018 - 07:30 PM

Joda, jokers arms har reåpnet. Ligger på hjørnet i gaten nedenfor el gecko. Har ikke vært der ennå.
  • 0

0 bruker(e) leser dette emne

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere

Copyright © 2018 Your Company Name