Elegia© by Fisana

Gå til indhold

Bilde

Bohol er målet for oss, Juli 2018

• Venligst logg inn for å besvare
6 svar på dette emne

#1 Frøya

Frøya

Guru

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1,901 Poster:

Skrevet 03 October 2017 - 11:09 PM

Hei.

Målet om en tur til Bohol kommer nærmere, og hvis noen av Philguidens medlemmer også kan tenke seg det samme så er det bare å henge seg på.

Jeg begynner med noe informasjon om Bohol. Her er det tatt med plasser å besøke, transport, hvor kan du bo, opplegg for dagsturer, priser etc.

Her i dette emne kommer jeg tilbake med en tur rundt på Bohol på ca 5 dager. Skal prøve å få til en så god tur som mulig, med flotte opplevelser, aktiviteter, og avslapping. 

https://www.thepinay...itinerary-blog/

• 1

“ I can do all things thru Christ who gives me strength.” Phil. 4:13

#2 Frøya

Frøya

Guru

• Members
  • 1,901 Poster:

Skrevet 04 October 2017 - 12:05 AM

Hei.

Et lite turistkart over Bohol.

http://3.bp.blogspot...0/map bohol.jpg

Høy pris: Ved bestilling av rom på Henann Resort  Alona Beach koster dette PHP 6504 pr rom pr natt. Frokost inkludert. Ved bestilling nå. Dette er 57% rabatt. Fint rom.

Middels pris: Alona Vida Beach Resort koster PHP 3509 pr rom pr natt. Fint rom. Ved bestilling nå.

Budsjett pris: Moon Fools Hostel. Fra PHP 463 pr rom pr natt. Ved bestilling nå. 

• 1

#3 Frøya

Frøya

Guru

• Members
  • 1,901 Poster:

Skrevet 08 October 2017 - 06:59 AM

Hei.

Jeg setter opp dagsturer som kan være aktuelle. 

1 dag: Bohol tur på landet. 

1 dag: Island hopping: Se på delfiner og snorkling ved corall hage og marine helligdom med skilpadder på Balicasag Island, og spasere på stranden på Virgin øya og bading. 

1 dag: Can umantad fossefall og Anda strand tur.

1 dag: Cambuhat river østers farm og landsby tur.

1/2 dag: Panglao Island tur.

Kveldstur for å se på ildfluer og med middag.

Hoteller: Priser fra 2000 og oppover for 5 dager og 4 netter.

Det er Sandugo Festival 1 uke i July på Bohol. Kanskje derfor noen resorter er fullbooket allerede. Ca 66% er fullbooket allerede i Juli/August 2018. Til og med resorter ved Anda Beach som ligger lenger nord på Bohol, er nesten fullbooket.  Trodde dette var utenom sesong, men det ser ikke ut for det. 

Skal se om jeg kan finne et annet opplegg med rimeligere Beach og bo muligheter.

Resorter:

Priser ved bestilling i dag for 5 dager og 4 netter.

Dumaluan Beach Resort (er utsolgt i de 5 første dagene i July 2018, Booking.com).

South Palms Beach Resort dobbeltrom for 5 dager PHP 26,834 (kun 3 rom igjen. Booking.com).

Bellevue Resort dobbeltrom for 5 dager PHP 21312 (Booking.com).

City Hotel.

• 1

#4 Frøya

Frøya

Guru

• Members
  • 1,901 Poster:

Skrevet 18 October 2017 - 03:04 PM

Hei.

Har sett litt på 2 resorter, på Panglao Bohol.

Dumaluan Beach Resort ligger på ca PHP 13000 for 4 netter. Dette ser ut som en rolig fin plass med flott strand. Det ser ikke ut til å være noe aktiviteter her. Det er ikke listet opp noe.

South Palms Beach Resort ligger på ca PHP 14000 for 4 netter. Dette er en plass med mye aktivitet, både på vann og land. Treningsmulighet og masasje. Shopping og restauranter.

Så tenker jeg at her er det sikkert mye turister og godt vakthold slik at det er sikrere enn det andre stedet.

En ting jeg også tar i betraktning er at vi som er litt opp i årene trenger å ha det litt komfortabelt og bli litt godt stelt med etter aktivitet på dagen

Vi skal ringe opp hotellet og sjekke nærmere om prisen, og hvordan det er å booke små utflukter/turer/ eller dagsturer når vi ankommer. Det er ikke så lang avstand til flere interessante steder du kan besøke i område. Flere interessante plasser kan nåes på en dagstur.

Prisen over er nok for det rimeligste rommet, men det ser veldig bra ut på begge stedene. På begge stedene ser det ut til å være flotte og varierte matretter.

• 1

#5 Frøya

Frøya

Guru

• Members
  • 1,901 Poster:

Skrevet 24 October 2017 - 10:22 AM

Hei,

Her er en Bohol Guide.

http://www.myboholgu...glaoIsland.html

Isis Bungalows er et flott rolig sted og rimelig. Dette er br for utgangspunkt for turer. Jeg har sjekket prisen for 5 dager, 4 netter.

https://www.booking....tal&type=total

• 1

#6 Frøya

Frøya

Guru

• Members
  • 1,901 Poster:

Skrevet 25 October 2017 - 02:58 AM

Hei.

Jeg og min kone har foreløpig stoppet planene om reise til Bohol, og kommer ikke til å bestille noe reise der nå.. Vi tenker at det i kjølvannet av krigen i Marawi er oppstått et slags vakum, der vi ikke vet hva som kommer til å skje videre. kanskje er disse terroristene ute etter å få inn ny kapital og er desperate. Ser også at UK advarer. Vi vil avvente situasjonen og se an hva dette vil bringe med seg.

• 1

#7 Frøya

Frøya

Guru

• Members
  • 1,901 Poster:

Skrevet 26 October 2017 - 02:00 PM

Hei.

Bohol sea resort, Danao beach, er et annet bra sted å bo, ikke så langt fra Isis og Alona beach. Det er en privat strand.

15 - 16000 php for 4 netter i Bungalow.

Jeg forstår det slik at du kan vel ta deg en tur på Alona Beach og benytte deg av det tilbud og aktiviteter som finnes, utenom der det er private områder. Likt Boracay.

Etter det jeg forstår så er Alona Beach fullt av folk, støy utover natta, med barer, uteliv etc. Leste noen kommentarer fra Anda Beach og de sier det var godt å komme bort fra støyen i Panglao.

Liker helst å ha en god natts søvn, og ut på aktivitet/utflukt neste dag.

http://www.boholsearesort.com/

• 1

0 bruker(e) leser dette emne

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere

Copyright © 2017 Your Company Name