Elegia© by Fisana

Gå til indhold

Bilde

Mai 2017: Lapu-lapu, Bohol og cebu city med førstereis - Helgegutt

førstereis

• Venligst logg inn for å besvare
4 svar på dette emne

#1 Helgegutt

Helgegutt

Nytt medlem

• Members
  • PipPip
  • 12 Poster:

Skrevet 08 June 2017 - 06:55 PM

Hei allesammen!

Takker så mye for alle som bidro til konstruktive tilbakemeldinger i førstereis-tråden: 
"Førstereis for å treffe madammen. takker for svar på mine spm."

Turen er vel gjennomført og noen kjappe memorarer følger som lovet:

06.05.17 -> 09.05.17
Ankom Cebu flyplass. ble hentet av madammen og noe familie, vi ble kjørt til et lite resort jeg hadde bestilt for oss. Heter Hauray Resort og ligger sør i Lapu-lapu. Resortet var veldig enkelt sånn sett, men så bestilte jeg også noe veldig billig. Bråkete AC :P Et stykke fra strand og slikt, men greit nok. Etter at vi fikk kikket oss rundt første døgnet tok vi en taxi til et sånn gammelt fort/festning ved stranden for å bade, ligger ikke langt unna fra resortet, men på en privat humpete vei husker jeg. Tror det heter Coldova eller noe, artig sted og deilig vann. Hilset faktisk på 2 nordmenn på resortet. Tok ellers en del taxi frem og tilbake til sentrum. Her var det mye fattigdom men også noe av moderne sort. 

09.05.17 -> 14.05.17
Vi kom oss oer til Bohol med hurtigbåt og til et hotel som heter Badiang springs. Ligger i distriktet Valencia, en times kjøring øst for Tagbilaran. Forstod at dette er en mer turist-øy, og etter min husk så såg husene noe finere ut her. Madammen sin familie har et gammelt familie/ferie-hus oppi fjellåsen som vi også besøke, men der var det lite og ingen kjøling så er glad vi ikke sov der. Hotellet var helt ok, basengene var greie, maten likeså. Mye lokale folk på hotellet og noe koreanere. Men en del stirring når hvite nordmenn som meg og min kompis kommer :) Men flott at madammen fikk snakket lokal-språket når behovet meldte seg. Servicen var god, rommene også, men AC'en bråket noe her også. 

14.05.17 -> 19.05.17
Tok bil fra Valencia-hotellet til Panglao, og Alona Beach. 
Husker ikke anvnet på hotellet (vi byttet) men det var helt ok. Lå rett ved stranden og livet rundt. Dette er turistplass, restauranter, barer og strandliv. Ble med på sånn dagstur med båt til noen øyer og snorklet og koste oss. Her nøt vi bare late dager og tilværelsen. Ac'en var bråkete men greit. 
Ved utsjekk hadde vi via et byrå bestilt taxi-van og biletter til hurtigbåten tilbake til Cebu. Taxien glimret med sitt fravær, så det ble grisekjøring for å nå ferja, men det gikk!

19.05.17 -> 25.05.17
Tilbake i Cebu, denne gang på hotellet "Alicia Apartelle" som ligger i Banilad-distriktet rett ved universitet og kjøpesenter. Flott hotell og en stille ac! godt basenger grei mat om man ser bort ifra at de sukrer det meste og biffkjøtt er det noe mangel på, men men. 
Koste meg her, traff på litt europere/amerikanere også. Mye butikker rundt om, samt vi tok en del taxi til Ayala og et SM-senter. Mye flott.en av dagene skulle vi også på dagstur via hotellet sin romguide. det var dyrt og lite imponerende, men en erfaring rikere. Fikk også opplevd skikkelig regnvær under turen og da befant vi oss oppe på høyden, så deet regnet i elver. 

Det ble et tårevått avskjed da jeg forlot min kjære ved innsjekk på flyet hjem. Men nå fortsetter snart herligeten da hun kommer til meg på besøk til høsten, så gleder meg masse til det. Ellers har jeg lært en hel del om landet med potensiale, og er sikker på at jeg kommer tilbake igjen!

- Helge

• 6

#2 Magnar

Magnar

Sponsor

• Administrators
  • 4,297 Poster:

Skrevet 08 June 2017 - 09:11 PM

Fint reisebrev. Ser ut som du hadde ein fin tur. 

• 0

#3 Frøya

Frøya

Guru

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1,884 Poster:

Skrevet 08 June 2017 - 11:11 PM

Hei.

Flott Helgegutt og lykke til videre. Takk for reisebrev.

• 0

“ I can do all things thru Christ who gives me strength.” Phil. 4:13

#4 Åge

Åge

Technical Support

• Administrators
  • 7,800 Poster:

Skrevet 09 June 2017 - 08:53 AM

Suppert. Banilad-Talamban-område er favorittplassen for meg i Cebu. 

• 0

#5 Helgegutt

Helgegutt

Nytt medlem

• Members
  • PipPip
  • 12 Poster:

Skrevet 12 June 2017 - 08:52 PM

Ja, har fått smaken på dette, så håper det blir mange mange flere turer fremover, det er virkelig et spennende land og folk dette. 
Men tror kanskje heller min kjære skal få stå mer for planleggingen.

Fine kvelden videre, alle!

- Helge

• 1

Også tagget med førstereis

0 bruker(e) leser dette emne

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere

Copyright © 2017 Your Company Name