Elegia© by Fisana

Gå til indhold

Bilde

REISETIPS?

• Venligst logg inn for å besvare
16 svar på dette emne

#1 morjon

morjon

Veteran

• Members
  • PipPipPipPipPip
  • 382 Poster:

Skrevet 17 April 2017 - 10:19 AM

Jeg har feriert mye i syd på Filippinene (Mindanao, Cebu, Bohol, Negros, Palawaan), men nå trekker jeg nordover. Har vært litt rundt noe lenger nord som Boracay, Batangas, Puerto Galera og Albay, men aldri nordover på Luzon.

Dere om er kjent her - har dere noen tips?

Trenger ikke bo på stranden, men må ha stranda ikke for langt unna.

• 0

#2 fox

fox

7. far i huset

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,447 Poster:

Skrevet 31 August 2017 - 11:58 AM

min personlige mening er att østkjysten av Luzon sjenerelt er lite brukt av Normen og sjuler  mange flåtte plaser kansje ikke og anbefale for korte ferieturer i regntiden viss man forventer opholdsvær mer eler mindre hele tiden men utenom regntiden er de en kjyst somm er stort sett ubrukt av utlendinger.

Den store nordlige fjelkjeden som streker seg fra Bagyo og nordover er otroli flått landskapsmesigt og en oplevelse spesielt for oss MC entusiaster, den  Østlige fjelkjeden som stort sett går langs hele østkysten er okså fin for di somm liker landskap og små plasser, men store deler av denne har lite veinet 

• 0

#3 SOVERBO_

SOVERBO_

Nytt medlem

• Members
  • PipPip
  • 12 Poster:

Skrevet 31 August 2017 - 03:06 PM

Hei Fox,

Flott at du framsnakker Luzon. Jeg har lest mye av det du har postet om den delen av Filippinene.

Jeg skal til Filippinene til vinteren, og har planer om å ta en tur til nordøstlige Luzon, Cagayan Valley og sørover mot Bicol. Turen blir vel i januar-februar 2018. Da bør vel den verste regnperioden være unnagjort?

min personlige mening er att østkjysten av Luzon sjenerelt er lite brukt av Normen og sjuler  mange flåtte plaser kansje ikke og anbefale for korte ferieturer i regntiden viss man forventer opholdsvær mer eler mindre hele tiden men utenom regntiden er de en kjyst somm er stort sett ubrukt av utlendinger.

Den store nordlige fjelkjeden som streker seg fra Bagyo og nordover er otroli flått landskapsmesigt og en oplevelse spesielt for oss MC entusiaster, den  Østlige fjelkjeden som stort sett går langs hele østkysten er okså fin for di somm liker landskap og små plasser, men store deler av denne har lite veinet 

• 0

#4 acer

acer

7. far i huset

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6,702 Poster:
  • Locationkarmøynå ^ pitalo , san fernando , cebu

Skrevet 31 August 2017 - 07:00 PM

Hei Fox,

Flott at du framsnakker Luzon. Jeg har lest mye av det du har postet om den delen av Filippinene.

Jeg skal til Filippinene til vinteren, og har planer om å ta en tur til nordøstlige Luzon, Cagayan Valley og sørover mot Bicol. Turen blir vel i januar-februar 2018. Da bør vel den verste regnperioden være unnagjort?

har reist mangen ganger i januar , februar og har aldri opplevd noe regn ;) så det er nok regnet fra seg vil jeg tro

selvsagt noe regn kan komme men ikke i bøtter og span

• 0

det kjedeligste med livet er at det finnes så mange vakre kvinner og så lite tid

#5 Marc29

Marc29

Senior medlem

• Members
  • PipPipPipPip
  • 240 Poster:
  • LocationKarmøy, Suva (Fiji), Manila

Skrevet 01 September 2017 - 06:31 AM

Januar - mai pleier å være rimelige tørre på Luzon. Dog pleier det å være veldig varmt i mars frem til regntiden starter i juni. Så januar og februar er egentlig de beste månedene med tørt og rimelig levelige temperaturer. 

• 1

#6 Frøya

Frøya

Guru

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1,884 Poster:

Skrevet 01 September 2017 - 01:56 PM

Hei.

En idé kan være å ta en tur til Tagaytay.
  • 1

“ I can do all things thru Christ who gives me strength.” Phil. 4:13

#7 morten2014

morten2014

Senior medlem

• Members
  • PipPipPipPip
  • 114 Poster:
  • LocationNorway

Skrevet 09 September 2017 - 09:36 AM

https://www.momondo....n-billig-penge/

• 0

Mvh

Morten :)

#8 Morten1

Morten1

Fersking

• Members
  • Pip
  • 1 Poster:

Skrevet 31 October 2017 - 01:10 PM

Tagaytay er en av de beste stedene jeg har vært, anbefaler den 100%

• 0

Spil Online i Danmard

#9 morjon

morjon

Veteran

• Members
  • PipPipPipPipPip
  • 382 Poster:

Skrevet 08 November 2017 - 11:31 PM

Har vært litt rundt omkring, men aldri funnet noen skikkelig strandperler ikke så langt fra Manila... 3-4-5 timer unna ? Har aldri besøkt Subic, noen sier det er bra, mens andre bare har negativt å si om dette stedet. Noen som har erfaring herfra ?

Har prøvd meg sørover mot Batangas og over til Mindoro (veldig bra!) men har egentlig lyst til å se mer av Luzon. Baguio er det jo på tide å se, men det er noe spesielt med sjøen når man er på Filippinene - i alle fall for meg. Alaminos og 100 Islands prøvde jeg for noen år siden uten at jeg ble bergtatt... Men for all del - det er ikke mye å klage over i Visayas og reiser mer enn gjerne tilbake for n'te gang :D .

Tagatay... joda skjønner hva du mener. Har vært innom der et par ganger,  men kun på dagsturer. Kanskje noen dager i Tagatay highlands hadde vært tingen?

Momondo neste!

• 1

#10 El_Ted

El_Ted

Nytt medlem

• Members
  • PipPip
  • 35 Poster:

Skrevet 09 November 2017 - 09:13 AM

Vi var noen dager i Bolinao i fjor. Mange bra resorts der og flotte strender, så det kan anbefales. Kanskje litt lenger reisevei enn du tenkte deg? Vi var også i Baguio. Fint å ha besøkt byen og bra klima for oss som er nordmenn, men selve byen er kvelt av trafikk så jeg tror ikke vi tar turen tilbake dit med det første. Helt jævlig å gå rundt som fotgjenger med bråk og eksos.

• 0

#11 morjon

morjon

Veteran

• Members
  • PipPipPipPipPip
  • 382 Poster:

Skrevet 09 November 2017 - 01:58 PM

Takk for tipset - tja Bolinao er jo så langt nord du kan komme så kanskje litt lenger enn jeg hadde tenkt. Men søkte på stedet og det ser jo utvilsom flott ut! Bagio er jo et "must see" - men det er bare slik at meg og innlandet ikke er helt kompatible :P . Får ta meg i nakken - om ikke dama gjør det.

Kanskje en tur opp til Baguio et par dager og fly fra Clark ned til Cebu for å slippe via Manila hadde vært en ide.

• 0

#12 Erik

Erik

Ekspert

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,231 Poster:
  • LocationAskim/Bacolor

Skrevet 10 November 2017 - 11:02 AM

Subic/Olongapo er helt greit og har fine strender.

Syntes også byene er greie.

Men husk att dette er en bukt, så vannet er jo noe forurenset, spesielt ved flo.

Bolinao er verdt og se om du skal så langt opp.
Men Zambales er jo nærmere og har mange flotte steder. Om jeg ikke tar feil så har dem også strender en kun kan gå til (Hike over fjell) eller ta sjøveien. Anawangin cove trur jeg det heter, San Antonio.

Derifra og nordover er det endel byer og strender, dette er da ikke bukter. Og muligheter for renere strender.

Men ikke glem "andre siden" Feks Baler, er vist surfe paradis om jeg skal tro en bekjent.

Clark syntes jeg er en fin flyplass. Og vil gå langt for å lande her en Manila.
Da kan du og kombinere med å se litt rundt i Clark og Angeles.  Holder en seg unna fields så er det mye og se på der for "vanlige" turister.

Parker, gamle kirker og kultur minner, handle gater og div aktiviteter

Og om en er nysgjerrig så kan en ta med kona å titte på den beryktede Fields avenue og Don jucio street (Og der omkring)    (Eller la kona sove på hotellet?)

• 0

#13 morjon

morjon

Veteran

• Members
  • PipPipPipPipPip
  • 382 Poster:

Skrevet 11 November 2017 - 08:02 AM

Supert - takk for tipset !

- ikke helt sikkert på hva du mente med "fields" men forstod lenger ned at det er en gate - nei Angeles City tror jeg ikke drar til. Ligger jo midt i landet og har jo lest om det.

Men de andre stedene og spesielt "andre siden" har jeg egentlig aldri tenkt på

• 0

#14 Erik

Erik

Ekspert

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,231 Poster:
  • LocationAskim/Bacolor

Skrevet 11 November 2017 - 03:01 PM

Supert - takk for tipset !

- ikke helt sikkert på hva du mente med "fields" men forstod lenger ned at det er en gate - nei Angeles City tror jeg ikke drar til. Ligger jo midt i landet og har jo lest om det.

Men de andre stedene og spesielt "andre siden" har jeg egentlig aldri tenkt på

Siden du skrev fly fra Clark så er det vanskelig å unngå Angeles City.
Derfor nevnte jeg att det er flere steder å se på der mens en venter på flyet.

Fields Avenue er bar/hore strøket...

• 0

#15 morjon

morjon

Veteran

• Members
  • PipPipPipPipPip
  • 382 Poster:

Skrevet 13 November 2017 - 11:30 PM

ok - trodde Clark lå utenfor Angeles - men det er jo ikke noe problem.

Takk for tipset i alle fall.

• 0

#16 Erik

Erik

Ekspert

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,231 Poster:
  • LocationAskim/Bacolor

Skrevet 14 November 2017 - 09:18 PM

ok - trodde Clark lå utenfor Angeles - men det er jo ikke noe problem.

Takk for tipset i alle fall.

Er vel teknisk sett utenfor, men det blir som Lørenskog - Strømmen nesten...

Samme som der jeg har hus, hverken er Angeles City eller San Fernando. Men  Calibutbut, Bacolor.  Som på grensekart bare er en liten spiss mellom San Fernando og Angeles City.
Vi kan gå til begge.... Ser en på kart av det så tenker en jo att dette er Angeles City, men er vist eget med rådhus og greier...

Uansett , det ligger veldig nære, bare kort taxi eller jeepney tur 

• 0

#17 morjon

morjon

Veteran

• Members
  • PipPipPipPipPip
  • 382 Poster:

Skrevet 15 November 2017 - 04:40 PM

OK - er ikke så kjent der oppe, men tusen takk for tipset.

Vi skal ha 2-3 dager i Manila, deretter tenkte vi en tur nordover noen dager før vi flyr ned til Cebu for julefeiring med familien til dama.  Så vet vi ikke ... kanskje båten over til Bohol eller at vi drar over til Toledo og videre til Negros... Men har også lyst på Palawan ....

Kjøpte biletten igår så planene er enda ikke helt klare :rolleyes:

Forøvrig ... kjøpte bilett via Finn.no og derfra videresendt til Ticket.no ... betaling og alt gikk ok. Dagen etter kom kontrabeskjed på telefon at biletten likevel ikke var tilgjengelig. Biletten var desidert billigst med Ticket.no hvilket jeg reagerte på, men tok sjansen. Og det gikk ikke bra. Underlig nok går det langt raskere å betale TIL enn å få pengene refundert FRA :D .

Bestilte deretter på Supersaver og det gikk som et skudd.

• 0

0 bruker(e) leser dette emne

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere

Copyright © 2017 Your Company Name