Elegia© by Fisana

Gå til indhold

Bilde

Matretter for en bedre helse.

• Venligst logg inn for å besvare
421 svar på dette emne

#1 Alexis Atlanta

Alexis Atlanta

Orakel

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2,136 Poster:

Skrevet 31 July 2016 - 01:48 PM

Hei.

Starter en tråd der du kan poste matretter som er med på å gi deg en helsegevinst. Redusere vekten din hvis du er for tung og gi deg en bedre fysisk og mental helse. Gjøre at du også får lyst til å være litt aktiv.

Ta gjern med opplysninger om matvarer du blir allergisk av eller andre tng.

Bidra gjerne med matretter som er enkle og som alle kan få til.
  • 1
“ I can do all things thru Christ who gives me strength.” Phil. 4:13

#2 Alexis Atlanta

Alexis Atlanta

Orakel

• Members
  • 2,136 Poster:

Skrevet 31 July 2016 - 02:00 PM

Hei.

Her er oppskrift på lavkarbo Pizza.

http://www.ruled.me/...epperoni-pizza/
  • 1

#3 Alexis Atlanta

Alexis Atlanta

Orakel

• Members
  • 2,136 Poster:

Skrevet 31 July 2016 - 02:15 PM

Hei.

Mulig jeg har misforstått dette med tagging. Noen som kan forklare det for meg.

Skulle gjerne delt emne inn i underemner som fisk, kjøtt osv, slik at du ikke trenger lete gjennom hele posten for å finne det du er ute etter.

God natt.
  • 0

#4 softman

softman

Rådgiver

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 626 Poster:

Skrevet 31 July 2016 - 02:47 PM

sunn og veldig god suppe

http://www.panlasang...hili-leaves.htm

• 0

#5 acer

acer

7. far i huset

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6,989 Poster:
  • Locationkarmøynå ^ pitalo , san fernando , cebu

Skrevet 01 August 2016 - 08:03 AM

Proteinpannekaker for hele familien.

100 gram havregryn

3 egg

1 dl Mager Kesam

15 gram proteinpulver

0,5 dl vann

Bakepulver og søtningsstoff

http://fitnessblogge...kake-oppskrift/

• 0

det kjedeligste med livet er at det finnes så mange vakre kvinner og så lite tid

#6 acer

acer

7. far i huset

• Members
  • 6,989 Poster:

Skrevet 01 August 2016 - 08:05 AM

disse er supre enkle og lage , ikke trenger de noe heving heller ^^

proteinrundstykker.

300g cottage cheese

250g havregryn

2 egg

1 ss solsikkekjerner (kan sløyfes)

En klype salt

1 ts bakepulver

http://www.treningsfrue.no/2016/03/19/verdens-enkleste-proteinrundstykker/

• 0

det kjedeligste med livet er at det finnes så mange vakre kvinner og så lite tid

#7 acer

acer

7. far i huset

• Members
  • 6,989 Poster:

Skrevet 01 August 2016 - 08:10 AM

polarbrød pizza.

150 g havregryn,

finmalt 500 g fullkornshvetemel (eller annet finmalt grovt mel)

ca. 300 g siktet hvetemel 

15 g fersk gjær eller 1/2 pose tørrgjær

1 ts sukker ca.

1 ts salt 4

1/2 dl melk

2 dl vann

1 dl solsikkeolje eller annen nøytral matolje.

hvis du ikke gidder og lage polarbrød kjøp Polarbrød, Extrem fullkorn ,

http://trinesmatblog...8/20/polarbrod/

• 0

#8 Alexis Atlanta

Alexis Atlanta

Orakel

• Members
  • 2,136 Poster:

Skrevet 02 August 2016 - 01:49 AM

Hei.

Flotte retter dette. Ser at dere er opptatt av helse.
  • 1

#9 acer

acer

7. far i huset

• Members
  • 6,989 Poster:

Skrevet 02 August 2016 - 05:29 AM

Hei.

Flotte retter dette. Ser at dere er opptatt av helse.

ja etter jeg gikk ned mine 20 kg så tenker jeg litt mer på helse per dags dato enn hva jeg gjorde før  ;)

lavkarbo er en fint ting og jeg meldte meg inn her på dette forumet i 2015 , http://forum.lavkarbo.no/

der inne finner du MYE bra info om mat , trening , og you name evt snakke med folk....

• 0

#10 Thor73

Thor73

Rådgiver

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 894 Poster:

Skrevet 02 August 2016 - 02:25 PM

Redusere vekten din hvis du er for tung og gi deg en bedre fysisk og mental helse. Gjøre at du også får lyst til å være litt aktiv.

Mat gir deg ikke automatisk bedre fysisk helse, nytter ikke stappe i seg såkalt sunn mat hvis en sitter forran tv`n hele dagen.

Fysisk fostring er vel så viktig.

Går mye i fisk og kylling her i hus.

Fisken steker jeg tilbereder jeg selv, men kyllingen kjøper jeg i varmmat disken. 

Hender jeg skeier ut å spiser skinnet, men noe fanatiker er jeg ikke.

Et par 3 joggeturer i skogen er ukas høydepunkt for meg.

Å bake etter oppskrifter er heller ikke noe jeg gidder, selvom jeg er i melbransjen  :P  (foreløpig)

• 0

#11 softman

softman

Rådgiver

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 626 Poster:

Skrevet 08 August 2016 - 09:58 PM

Hei.

Starter en tråd der du kan poste matretter som er med på å gi deg en helsegevinst. Redusere vekten din hvis du er for tung og gi deg en bedre fysisk og mental helse. Gjøre at du også får lyst til å være litt aktiv.

Ta gjern med opplysninger om matvarer du blir allergisk av eller andre tng.

Bidra gjerne med matretter som er enkle og som alle kan få til.

Mat gir deg ikke automatisk bedre fysisk helse, nytter ikke stappe i seg såkalt sunn mat hvis en sitter forran tv`n hele dagen.

Fysisk fostring er vel så viktig.

Går mye i fisk og kylling her i hus.

Fisken steker jeg tilbereder jeg selv, men kyllingen kjøper jeg i varmmat disken. 

Hender jeg skeier ut å spiser skinnet, men noe fanatiker er jeg ikke.

Et par 3 joggeturer i skogen er ukas høydepunkt for meg.

Å bake etter oppskrifter er heller ikke noe jeg gidder, selvom jeg er i melbransjen  :P  (foreløpig)

Riktig mat får deg aktiv skriver hun jo, og du som er i melbransjen er den største synderen mot ett riktig kosthold, muligens delt med meieriene

Kosthold 80%

trening 20%

• 1

#12 acer

acer

7. far i huset

• Members
  • 6,989 Poster:

Skrevet 09 August 2016 - 06:17 AM

skeptisk , 

den tiden jeg gikk ned i kg var det lite trening hos meg på fri perioden , mye alkohol men sunn mat og foran tven , pcen og tjohei.

hadde en  1 års periode der det var ikke heis ombord på valhall platformen , gikk fra bolig riggen opp til toppen av platformen ca 600 . 700 trapper hver dag opp ned til lunsj , middag , hente verktøy og you name it  det var min trening i 2 uker , kom jeg hjem på fri ca 3 , 4 uker mye fest alkohol , sunn mat , tv , og lite aktivitet.

kanskje jeg gikk meg en tur ned til min mor på 2 km thats it.

men jeg raste fortsatt ned i kg  ;)  

• 0

#13 acer

acer

7. far i huset

• Members
  • 6,989 Poster:

Skrevet 09 August 2016 - 06:19 AM

Hjemmelaget knekkebrød ( lavkarbo )

denne oppskriften har jeg brukt mange ganger og laget mye godt knekkebrød.

Til ca 32 knekkebrød.

2 dl økologiske linfrø
- 2 dl økologiske sesamfrø (gjerne upolerte)
- 2 dl økologiske gresskarkjerner
- 2 dl økologiske solsikkekjerner
- 4 økologiske egg
- 2 ss Cocosa Pure Coconut oil (ikke virgin)
- Salt
- Evt krydder, tørkede bær eller annet du liker

• 0

#14 acer

acer

7. far i huset

• Members
  • 6,989 Poster:

Skrevet 09 August 2016 - 06:22 AM

Byggrynsgrøt.

Byggrynsgrøt er kjempe sunt og godt til både frokost , lunsj og middag.
liker den best varm med litt honning på toppen og jjordbærsyltetøy, kan også spises fint som kald.

jeg kjøpte Byggryn og hadde ca 2.dl i en gryte over natten , neste dag skulle de kokes hvor jeg tilsatte litt kanel oppi og det andre som skal være med.

La byggryn ligge i rikelig med kaldt vann natten over. Hell av det overflødige vannet.

Ha melk, byggryn og salt i en kjele og kok opp under omrøring. La grøten småkoke i 25 - 30 minutter til byggrynene er møre. Tilsett havregryn og la det småkoke i ytterligere tre minutter. Smak til grøten med salt. Kanel og honning kan en tilsette i grøten, eller la de som skal spise velge mengde selv.

2 .dl byggryn (legges i kaldt vann kvelden før)
1. l Lett Tinemelk eller eventuelt helmelk
½ .ts salt
2 .dl lettkokt havregryn
1. ts malt kanel
2 .ss honning (kan sløyfes)

• 0

#15 acer

acer

7. far i huset

• Members
  • 6,989 Poster:

Skrevet 09 August 2016 - 06:32 AM

bygg kan du faktisk erstatte med ris , poter noe som er veldig godt og sunt

du kan faktisk bruke bygg til det neste idag ,

Bygg er proppfullt av helseelementer. Den største fordelen er kornets sjenerøse innhold av fiber, både løselig og uløselig. Rikt innhold av antioksidanter er en annen. Nofima mat har forsket mye på bygg og ser mange positive helseeffekter med økt bruk av bygg i maten. Blant kostfibrene i bygg finner vi ganske mye beta-glukan. Dette er fiberstoffer som har stort fokus i dag fordi det er påvist sammenhenger mellom høyere inntak av disse og forebyggelse av viktige livsstilsykdommer. Reduksjon av kolesterolnivå, bedret tarmfunksjonen og reduksjon av risikoen for enkelte kreftformer er blant de påviste helseeffektene til bygg.

http://brodogkorn.no/fakta/bygg/

• 0

#16 Alexis Atlanta

Alexis Atlanta

Orakel

• Members
  • 2,136 Poster:

Skrevet 09 August 2016 - 01:42 PM

bygg kan du faktisk erstatte med ris , poter noe som er veldig godt og sunt
du kan faktisk bruke bygg til det neste idag ,

Bygg er proppfullt av helseelementer. Den største fordelen er kornets sjenerøse innhold av fiber, både løselig og uløselig. Rikt innhold av antioksidanter er en annen. Nofima mat har forsket mye på bygg og ser mange positive helseeffekter med økt bruk av bygg i maten. Blant kostfibrene i bygg finner vi ganske mye beta-glukan. Dette er fiberstoffer som har stort fokus i dag fordi det er påvist sammenhenger mellom høyere inntak av disse og forebyggelse av viktige livsstilsykdommer. Reduksjon av kolesterolnivå, bedret tarmfunksjonen og reduksjon av risikoen for enkelte kreftformer er blant de påviste helseeffektene til bygg.

http://brodogkorn.no/fakta/bygg/

Mye bra i det du skriver her. Får du byggryn her på Filippinene? Oversatte det til engelsk i google translate og fikk "barley"
tror jeg brukte byggryn når jeg lagde blodkomle. Det har jeg laget her, og kjøpte ferskt blod på markedet. Kona tok dette med seg fra Norge. Grynmel kalte vi det. Det er vel også bygg.

Tok også med Potetmel fra Norge, og det har lang holdbarhet, men jeg fant potetmel også her. Tror det var på Baker Central. Helseeffekt av potetmel kan vel diskuteres, for det er stivelse, og det lagres som fett i kroppen har jeg lest. Det er imidlertid fint å bruke i fiskefarse og kjøttfarse, og det påstås at den har god effekt på fordøyelsessystemet. Den kan bidra både til vektnedgang og kan senke blodsukkeret. Det kalles for resistent stivelse og er om trent som løselig fiber. Glutenfritt er det også.
Hjemme ble det mye brukt i fiskefarse som vi lagde selv. Jeg tror dette var supermat for kroppen.
  • 1

#17 acer

acer

7. far i huset

• Members
  • 6,989 Poster:

Skrevet 09 August 2016 - 03:25 PM

Mye bra i det du skriver her. Får du byggryn her på Filippinene? Oversatte det til engelsk i google translate og fikk "barley"
tror jeg brukte byggryn når jeg lagde blodkomle. Det har jeg laget her, og kjøpte ferskt blod på markedet. Kona tok dette med seg fra Norge. Grynmel kalte vi det. Det er vel også bygg.

Tok også med Potetmel fra Norge, og det har lang holdbarhet, men jeg fant potetmel også her. Tror det var på Baker Central. Helseeffekt av potetmel kan vel diskuteres, for det er stivelse, og det lagres som fett i kroppen har jeg lest. Det er imidlertid fint å bruke i fiskefarse og kjøttfarse, og det påstås at den har god effekt på fordøyelsessystemet. Den kan bidra både til vektnedgang og kan senke blodsukkeret. Det kalles for resistent stivelse og er om trent som løselig fiber. Glutenfritt er det også.
Hjemme ble det mye brukt i fiskefarse som vi lagde selv. Jeg tror dette var supermat for kroppen.

det vet jeg faktisk ikke , trur du må nesten sjekke på healthy options der har du mye snadder samt mye bra utvalg i frø eller en vanlig stor mat butikk.
når jeg søker opp barley på google kommer det opp noe grønt greie ? så tviler på det er rett stavet fra google translate ^^

damå sier at barley er noe løv som du har på maten når den er ferdig , sånt dressing ?

andre plasser er et hudkrem ? nei vet ikke jeg  ;) 

https://www.facebook...therbalproduct/

bygggryn er ikke så dyrt her i norge , kjøpte meg en boks på 500.gram til 24 kr regal hele byggryn.

fiskefarse er fint , det kan du bruke til og lage fiskepudding , boller og kaker.

• 0

#18 Alexis Atlanta

Alexis Atlanta

Orakel

• Members
  • 2,136 Poster:

Skrevet 10 August 2016 - 01:06 AM

det vet jeg faktisk ikke , trur du må nesten sjekke på healthy options der har du mye snadder samt mye bra utvalg i frø eller en vanlig stor mat butikk.
når jeg søker opp barley på google kommer det opp noe grønt greie ? så tviler på det er rett stavet fra google translate ^^
damå sier at barley er noe løv som du har på maten når den er ferdig , sånt dressing ?

andre plasser er et hudkrem ? nei vet ikke jeg ;)

https://www.facebook...therbalproduct/

bygggryn er ikke så dyrt her i norge , kjøpte meg en boks på 500.gram til 24 kr regal hele byggryn.
fiskefarse er fint , det kan du bruke til og lage fiskepudding , boller og kaker.

Hei acer.

Jo jeg tror nok at Bygg/byggryn på engelsk er Barley, etter det jeg kan finne ut i denne artikkelen. God helsegevinst av denne.

http://www.whfoods.c...dspice&dbid=127

Grynmel, som jeg skreiv om, er mel av bygg.

Jeg er ikke så inne på hvilken fisk som kan brukes til å lage fiskefarse her. Har ikke studert i butikken om de har det. Noen med erfaringer her, vedrørende fiskefarse. Laks kan en jo lage lakseburger av.
  • 0

#19 Alexis Atlanta

Alexis Atlanta

Orakel

• Members
  • 2,136 Poster:

Skrevet 10 August 2016 - 01:39 AM

Hei.

Her kommer en oppskrift på lakseburger. I denne oppskriften er det brukt chili. Jeg bruker mer chili nå, liker den sterke smaken, og det ser også ut til at den har en slankende effekt. Bruker 3 rød chili med frø når jeg voker mye grønnsaker.

http://www.godt.no/#!/oppskrift/6775/hjemmelaget-lakseburger

Vel. Jeg ville brukt denne burgeren sammen med mine grønnsaker og brun ris. Det er mat du garantert vil like, og den er slankende og har B3 vitaminer som regulerer energien i kroppen, dirigerer energien til rett sted i kroppen, får slimhinnene til å virke optimalt. og gir deg en bedre orgasme og for menn en bedre ereksjon på grunn av stoffet Niacin i B3 vitaminet. God for sex livet ditt.
  • 0

#20 Alexis Atlanta

Alexis Atlanta

Orakel

• Members
  • 2,136 Poster:

Skrevet 10 August 2016 - 02:11 AM

Hei.

Igår morges tok jeg meg et eple og la ut på en handletur. Jeg spiste ingen ting før jeg var hjemme igjen. Da var klokka ca 16:30. Jeg var opptatt med ting og hadde ikke behov for noe mat. Da jeg kom hjem hadde jeg meg et kyllinglår med grønnsaker og brun ris + litt frukt.
Resultat: jeg gikk ned 1.2 kg ifra morgenen før.

Jeg gikk forbi et spisested jeg har vert før, en foodcourt, der jeg kjøper meg herlig Pinakbet. Vel denne gangen gikk jeg forbi, selv om jeg kunne tenkt meg å stoppe.
Du kan gå lenge uten å spise hvis du har noe å gjøre på som opptar deg. Da flyr timene. Når du kommer hjem da, så ha litt vilje og ikke sett deg til å spise en svær porsjon sent på dagen.

Nå i ferien gikk jeg opp 4 kg, men det er fort gjort å gå ned igjen.
  • 1

0 bruker(e) leser dette emne

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere

Copyright © 2018 Your Company Name