Elegia© by Fisana

Gå til indhold

Bilde

Kjartan. Abu Saa....Hva skjer nå?

Kidnapping

• Venligst logg inn for å besvare
26 svar på dette emne

#1 Aabel

Aabel

Senior medlem

• Members
  • PipPipPipPip
  • 260 Poster:

Skrevet 22 June 2016 - 06:23 AM

Denne fant jeg i dag:

http://www.vg.no/nyh...ene/a/23719355/

Noe skjer nå. Hvor mange måneder i helvete for Kjartan?  Og; kommer han levende ut av det?

Mange spørsmål. Jeg stiller ikke flere.

• 0

#2 Aabel

Aabel

Senior medlem

• Members
  • PipPipPipPip
  • 260 Poster:

Skrevet 22 June 2016 - 06:50 PM

Kjartan Sekkingstads tilverelse siden kidnappingen i september 2015, har vært et helvete. For å si det mildt.

Og jeg ber på mine blankskurte, blodige knær, at han skal komme ut i live.

Tusen andre kommentarer kunne jeg lagt til, men lar det være. Mine tårer renner. For det er lite den lille mann kan gjøre.

• 0

#3 Aabel

Aabel

Senior medlem

• Members
  • PipPipPipPip
  • 260 Poster:

Skrevet 23 June 2016 - 04:09 PM

Jeg føler at noe skjer nå. Jeg vet ikke hva. Noen tar action mot disse små, 200 - 400 fra Abu Sayeef. Vi får se....

• 0

#4 morjon

morjon

Veteran

• Members
  • PipPipPipPipPip
  • 423 Poster:

Skrevet 27 August 2016 - 03:46 PM

Det hevdes at det er blit betalt løsepenger for Kjartan - men at AbuSyaff likevel ikke har løslatt han...

https://www.nrk.no/h...stad-1.13105699

• 0

#5 Redneck

Redneck

Ordinært medlem

• Members
  • PipPipPip
  • 92 Poster:

Skrevet 17 September 2016 - 09:09 AM

I følge Manila Bulletin er Sekkingstad løslatt.

• 0

#6 morjon

morjon

Veteran

• Members
  • PipPipPipPipPip
  • 423 Poster:

Skrevet 17 September 2016 - 10:10 AM

HÅPER DET ER SANT !!!

http://www.vg.no/nyh...att/a/23796632/

• 0

#7 acer

acer

7. far i huset

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6,989 Poster:
  • Locationkarmøynå ^ pitalo , san fernando , cebu

Skrevet 17 September 2016 - 10:36 AM

en fin og god nyhet om det er sant ? det er jo ikke bekreftet enda 100 % sikker.

han skulle også fraktes til en guvernørbolig bolig men han er enda ikke duppet opp der ,

Philstar Global skriver at Sekkingstad ble sluppet fri fredags kveld rundt klokken 20.30.

vg skriver Løslatelsen skal angivelig ha funnet sted klokken 16.00 filippinsk tid, noe som vil si klokken 10.00 norsk tid.

• 0

det kjedeligste med livet er at det finnes så mange vakre kvinner og så lite tid

#8 Alexis Atlanta

Alexis Atlanta

Orakel

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2,136 Poster:

Skrevet 17 September 2016 - 11:26 AM

Hei.

Ja Kjartan Sekkingstad ble løslatt kl 16:00 Manila tid. Han gjennomgår nå en legesjekk og skal senere ikveld møte Duterte. Mulig familien hans også kommer på besøk.

Det snakkes om at 30 000 000 P er utbetalt.

Det sitter forsatt noen gisler igjen, men jeg gleder meg med Kjartan Sekkingstad og hans familie og hjelpere. La oss håpe han får et bra liv videre etter alt det han har gått gjennom.

En gledens dag for oss alle.
  • 0
“ I can do all things thru Christ who gives me strength.” Phil. 4:13

#9 morjon

morjon

Veteran

• Members
  • PipPipPipPipPip
  • 423 Poster:

Skrevet 17 September 2016 - 11:27 AM

Håper det snart blir bekreftet. Også  CNN har lagt ut nyheten!

... ikveld skal jeg åpne en spesiel flaske rødvin - takk og lov at vår landsmann kom fra det med i alle fall livet i behold. Nær et år i helvete må ha tæret på han - vi har jo sett hvordan andre som har overlevd har blitt merket for livet.

http://cnnphilippine...ekkingstad.html

• 0

#10 acer

acer

7. far i huset

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6,989 Poster:
  • Locationkarmøynå ^ pitalo , san fernando , cebu

Skrevet 17 September 2016 - 12:37 PM

jeg har hatt det i bak hodet , men kommer til og følge ekstra med nå i fremtiden.

Utenlandske gisler er valuta for Abu Sayyaf.

Abu Sayyaf-geriljaen ser først og fremst på gisler som en inntektskilde og fører ingen religiøs kamp, selv om de har støttet både Al Qaida og IS.

Det er kriminalitet, men også politikk. De bruker løsepenger for å kjøpe tilhengere og sikre seg kontroll over områder, sier en av Norges fremste eksperter på forholdene sør på Filippinene, antropologen Arne Røkkum, til NTB.

Abu Sayyaf har tatt gisler i snart 20 år og innkassert store beløp i løsepenger. De fleste gislene løslates før eller siden, men Abu Sayyaf har også halshogd gisler for å understreke at de mener alvor med sine krav om løsepenger.

https://www.nrk.no/u...yyaf-1.13138653

• 0

det kjedeligste med livet er at det finnes så mange vakre kvinner og så lite tid

#11 morjon

morjon

Veteran

• Members
  • PipPipPipPipPip
  • 423 Poster:

Skrevet 17 September 2016 - 01:05 PM

Tror vi bare må innse at verden er blitt et farligere sted å leve. Ikke bare på Filippinene, men også Indonesia, Malaysia, Thailand, India osv. I Singapore ble et terrorangrep avslørt før den ble iverksatt. Og hva med Frankrike og Belgia? Eller London.  Tror heller ikke vi i Norge vil forbli noen fredet plass. Det ligger i terrorens natur at den kan slå til hvor som helst og uten forvarsel.

IS forsøker å befeste sin posisjon på Mindanao og derfor settes det inn enorme ressurser på å slå tilbake ASG. ASG er også knyttet opp i narkohandelen.

Det paradoksale er at etter at "War against Terror" ble iverksatt, har antall terrorister eksplodert og de regimene vi ikke likte, har gått fra vondt til verre. Ti-tusener IS-krigere kommer fra vesten. Når IS er under press i Syria og Irak vil kanskje flere av disse vende hjem og fortsette krigen her og det hevdes også at når IS taper terreng vil de rette blikket mot Sør-Øst Asia..

Ikke særlig oppløftende, men lite vi kan gjøre med det. Men vi kan ikke la frykten styre oss. Da har terroristene vunnet. Men vi kan kanskje bruke hodet mer og ta våre forholdsregler slik at vi blir mindre utsatt.

Jeg planla å se Sinulog i Cebu ... men er blitt usikker... Dette er jo et ideelt terrormål for ASG og har ikke lyst til å stå midt oppe i det. ....

• 1

#12 Alexis Atlanta

Alexis Atlanta

Orakel

• Members
  • 2,136 Poster:

Skrevet 17 September 2016 - 01:28 PM

Hei.

Abu Sajaf ønsker å opprette et kalifat sier Duterte.

https://sg.news.yaho...-091026890.html

Morjon skreiv:
" Det paradoksale er at etter at "War against Terror" ble iverksatt, har antall terrorister eksplodert og de regimene vi ikke likte, har gått fra vondt til verre. Ti-tusener IS-krigere kommer fra vesten. Når IS er under press i Syria og Irak vil kanskje flere av disse vende hjem og fortsette krigen her og det hevdes også at når IS taper terreng vil de rette blikket mot Sør-Øst Asia.."

Vel jeg tror ikke vi skal dra dette for langt. Det kan fort sette seg en frykt eller angst i oss som ikke er god å håndtere. Vi kan ikke dra der eller der. Vi blir fastlåst i vår tankeverden. Godt jeg har hagen min. Arbeid med hendene frigjør sinnet. Ingenting er hogd i stein, så ingen vet vel hvordan utviklingen blir. Jeg tar det helt med ro, og jager meg ikke opp med dette. Det kan jeg rett og slett ikke gjøre
  • 1

#13 morjon

morjon

Veteran

• Members
  • PipPipPipPipPip
  • 423 Poster:

Skrevet 17 September 2016 - 05:32 PM

Tror ikke IS har å gjøre med hodet vårt gitt... de har vekket oss ut i fra blodige realiteter. Det er ikke nødvendig å dra IS ("dette") for langt. IS har gått lenger enn vi tidligre ikke trodde var mulig! Å late som om vi lever i en Ole Brumm verden, gjør bare vondt værre. Men det er forskjell på å ta realitetene innover seg og bli paralysert av redsel

• 0

#14 Alexis Atlanta

Alexis Atlanta

Orakel

• Members
  • 2,136 Poster:

Skrevet 17 September 2016 - 09:59 PM

Hei.

Jeg lever tett innpå ting som foregår. Jeg må leve mitt liv her. Hvis jeg ønsker å besøke et sted så gjør jeg det. Mindano har jeg blitt frarådet å reise til siden jeg kom her i 84, men der er jo Nordmenn som bor der, så jeg kunne nok reist dit.

Cebu tror jeg nok du kan reise morjon. Denne festivalen vil nok være bevoktet. Ole Brum eller ikke. Jeg trenger ikke dra til Sulu eller Tawi-Tawi, selv om det sikkert stort sett er bra folk der også. Jeg har ingenting å gjøre der og kjenner ikke noe til disse plassene.

Løsepenger for Nordmannen. Vel jeg går heller ikke og tenker på om livet mitt er i større fare, for det. Nordmenn er heller ikke frarådet å reise til Cebu. Det er ikke gått ut noe råd om ikke å reise til Filippinene.

Jeg var også i Cebu, da det var unntakstilstand her.

Ta deg deg en tur på festival du morjon som du hadde så lyst til.
  • 0

#15 morjon

morjon

Veteran

• Members
  • PipPipPipPipPip
  • 423 Poster:

Skrevet 17 September 2016 - 10:53 PM

Hehe jada jeg kommer til å gjøre det, men vil nok vare litt mer aktsom.

Har vært på Mindanao en rekke ganger. Ingen problemer. Hyggelige mennesker - inkludert muslimer. Abu Sayaff har ikke noe med religion å gjøre, de er IS wannabe's med det gjør dem ikke mindre farlige.

Kommer aldri til å slutte å reise verken til Filippinene eller Paris for den saks skyld, men man tar jo med seg den informasjonen man har og om man liker det eller ikke så påvirker det oss. Det må bare ikke få ta overhånd!

Håper du har det flott der du bor og lever med deg og dine

• 0

#16 Lars

Lars

Sponsor

• Administrators
  • 2,352 Poster:

Skrevet 18 September 2016 - 04:55 AM

Hvem betalte de 30 millioner pesoene?

Og når blir neste nordmann kidnappet?

• 0

#17 Alexis Atlanta

Alexis Atlanta

Orakel

• Members
  • 2,136 Poster:

Skrevet 18 September 2016 - 05:38 AM

Hei.

Vet ikke Lars. Det var CNN Philippines som meldte om at det var betalt denne summen.

Sekkingstad har hvilt ut i Mansuhris(vet ikke om navnet er helt rett) residence. CNN sier Sekkingstad takker presidenten. Han skal møte presidenten idag.

Når neste Nordmann blir kidnappet. Ikke godt å si. Jeg er jo et mål jeg og da, men ærlig talt. Det går jeg ikke rundt og tenker på. Jeg gleder meg over hver dag, så får det komme det som måtte komme. Jeg var i kirken idag og det kan og være et terrormål. Mange mennesker i kirken her.
AFP (ARMED FORCES PHILIPPINES) sier der er ingen Abu Sajaf i Manila.

Såg at Morjon nevnte det hadde eksplodert med terroraksjoner. Ja kanskje det har noe med opptrappingen av kampen mot narkotika og kriminalitet. Forsyningene er blitt kraftig redusert.

Ja hvem skal du stole på. Duterte står med den siste listen full med Barangay kapteiner, advokater, guvernører, politi. Ja han kan bare stole på AFP. Han sier at han var faktisk ikke klar over hvor gjennomsyret med narkotika og korrupsjon som det er.

Det skal være valg i disse Barangayene, men det er utsatt for det må visst vente til det er ryddet opp.
  • 0

#18 Alexis Atlanta

Alexis Atlanta

Orakel

• Members
  • 2,136 Poster:

Skrevet 18 September 2016 - 08:04 AM

Hei.

Siste fra CNN Philippines er at Abu Sajaf har løslatt 3 fra Indonesia, på Sulu.
  • 0

#19 Alexis Atlanta

Alexis Atlanta

Orakel

• Members
  • 2,136 Poster:

Skrevet 18 September 2016 - 08:38 AM

Hei.

Ja det var en gledens dag igår, og det er en gledens dag, idag, men prisen på hodet mitt er vel satt til 30 mil P nå.
  • 0

#20 Alexis Atlanta

Alexis Atlanta

Orakel

• Members
  • 2,136 Poster:

Skrevet 18 September 2016 - 10:10 AM

Hei.

Sekkingstad sies å bli presentert nå i kveld. CNN Philippines vil bryte inn når det skjer, så jeg følger med utover.
  • 0

0 bruker(e) leser dette emne

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere

Copyright © 2018 Your Company Name