Elegia© by Fisana

Gå til indhold

Bilde

Min reise til Silay, Bacolod, og Lakawon beach resort Cadiz.

• Venligst logg inn for å besvare
12 svar på dette emne

#1 Frøya

Frøya

Guru

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1,776 Poster:

Skrevet 11 May 2016 - 12:44 PM

Hei.

Kommer til å være en uke tilsammen på disse plassene. 2 netter på Lakawon i hytte.
Håper å få til et lite reisebrev med bilder fra denne turen. Får få litt hjelp av de andre også. Det er meg og min kone og vår sønn og dama.
  • 2

“ I can do all things thru Christ who gives me strength.” Phil. 4:13

#2 Lars

Lars

Sponsor

• Administrators
  • 2,321 Poster:

Skrevet 14 May 2016 - 06:35 AM

Har vært i Bacolod en gang, kjørte motorsykkel fra San Carlos over fjellene. Det er en fantastisk flott tur, så om dere har tilgang til bil - ta gjerne en tur opp i fjellene der. 

• 0

#3 Lars

Lars

Sponsor

• Administrators
  • 2,321 Poster:

Skrevet 15 May 2016 - 07:00 PM

Det hadde vert artig. Får se om der er litt tid til over. Har 3 dager etter at vi kommer fra beachen. Hvor lang tid ca tar det å kjøre opp i fjellene der da. Er der noen plass å få seg mat og slappe av der?

Ser at der var noen kommunist rebeller som drepte 3 soldater på central negros, stod det. Er det på Negros oriental? I Iloilo traktene.

https://sg.news.yaho...-060231056.html

Central Negros er vel litt nedenfor der vi kjørte. NPA er sjelden interessert i utlendinger.

Det er noen steder å stoppe og spise på, og de drev og bygde en resort et sted. Kjøreturen helt over tok vel to og en halv time, men de høyeste fjellene ligger omtrent halvveis over. Det er et flott landskap med fossefall, elver, risterrasser og noen "chocolate hills"-lignende formasjoner.

• 0

#4 Lars

Lars

Sponsor

• Administrators
  • 2,321 Poster:

Skrevet 24 May 2016 - 04:57 AM

Synes Cebupacific ligner mye på Norwegian, der du må betale for alt.

Jeg reiste med Norwegian fra Bangkok til Norge for ikke så lenge siden, og der var der en thailandsk dame som hadde tatt med seg mat til turen. Hun hadde da sikkert kjøpt bilett uten mat. Det er tross alt et godt stykke å reise og det er kaldt på flyet og godt å få i seg litt varm mat, for teppe til å ha på deg må du betale for.

Betale for alt, det er sant. Men jeg har ikke sett så lave priser som Norwegian noen ganger tilbyr på direkte flight, så de fyller definitivt en nisje. Rundt 1300 kroner en vei utenom sesong lar seg høre. Jeg tok med mat selv en gang jeg droppet matpakken deres til 500 kroner, og led ingen nød av det. Blir en sulten, kan en også bestille noe snacks/sandwich fra setet. Om en vil fryse i 11 timer uten å betale noen tiere for et teppe som en får med seg hjem, får en takke seg selv :)

• 0

#5 Åge

Åge

Technical Support

• Administrators
  • 7,776 Poster:

Skrevet 19 November 2016 - 08:31 AM

Hei.

Denne reiseskildringen blir det ikke mye av. Bildene som ble tatt er familiebilder. Må nok ta kontrollen på dette selv, neste gang.

Vi kom til Bacolod Airport Silay tidlig en morgen i begynnelsen av juli. Jeg sovnet på turen dit. Det var faktisk litt regn og kaldt synes jeg. Et familiemedlem hentet oss og kjørte oss til hotellet Suite Avenue, 1700 pr natt for dobbeltrom. Vår sønn og dama hans la seg til å sove, mens jeg og kona tok oss en tur på gudstjeneste i kirken i Silay. Kirken trenger sårt til en oppussing. Det var en del forfall rundt om.
Silay var tidligere regnet som en plass med lite kriminalitet. Nå sa imidlertid familiemedlemmer at de var redde å gå ut om kveldene på grunn av at narkotikaen hadde forandret mye når det gjaldt kriminalitet.
Tilbake på hotellet. Det er god bussforbindelse mellom Bacolod og Silay. Da hadde vi oss frokost oppe på taket, nesten med åpen uteplass.
I Bacolod er det en lang hovedgate, virker ikke som en gate men nærmere som en hovedvei. Oppover hele veien ligger det restauranter, butikker, kjøpesentre, det er bare å svinge av fra hovedgaten så finner du det. Det er et slagord om denne hovedgaten som er slik: You never get lost i Bacolod.

Da kommer jeg tilbake litt sennere med mer. Nå må jeg ut og trimme noen planter for idag er det overskyet.

Interessant. Negros har stått på planen lenge. En fjelltur fra San Carlos til Bacolod kan fort bli virkelighet en gang i fremtiden.

• 0

#6 Åge

Åge

Technical Support

• Administrators
  • 7,776 Poster:

Skrevet 20 November 2016 - 07:14 AM

Herlig med folk som bruker litt tid på å fortelle om forholdene der de har vært. Thumb's up!

• 0

#7 Åge

Åge

Technical Support

• Administrators
  • 7,776 Poster:

Skrevet 27 November 2016 - 12:04 PM

Du er flink på detaljer og skriver levende. Har du noen gang tenkt på å starte en blogg?  :)

• 0

#8 acer

acer

7. far i huset

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6,602 Poster:
  • Locationkarmøynå ^ pitalo , san fernando , cebu

Skrevet 13 April 2017 - 10:57 AM

her inne er det ingenting som fungerer , bare se hva som skjedde i stad.

"sjefene" her lever sitt eget liv

• 0

det kjedeligste med livet er at det finnes så mange vakre kvinner og så lite tid

#9 Åge

Åge

Technical Support

• Administrators
  • 7,776 Poster:

Skrevet 13 April 2017 - 03:03 PM

Hei Åge.

Mener du da å starte en blogg her på Philguiden. Har du en guide til meg på dette. Det forplikter og det å hold den oppdatert krever av min tid. 

Det finnes muligheter til å starte en blogg, men da må jeg laste ned en slik ekstra greie. Skal høre med de andre om vi skal gjøre det. Koster noen kroner, men hva gjør man ikke for deg. :-) 

• 0

#10 Frøya

Frøya

Guru

• Members
  • 1,776 Poster:

Skrevet 18 May 2017 - 01:02 AM

Hei.

Jeg kommer med litt mer informasjon til min reise. Jeg skal og prøve å få lagt inn noen bilder etter hvert.

http://mambukalresor...ros-occ.gov.ph/

• 0

#11 Frøya

Frøya

Guru

• Members
  • 1,776 Poster:

Skrevet 18 May 2017 - 11:55 PM

Hei.

Her er informasjon om Lakawon island, og andre plasser på Negros.

https://lakawon.com.ph/

https://lakawon.com.ph/lakawon-news/

https://youtu.be/lOLY5ZcKT5s

• 1

#12 Frøya

Frøya

Guru

• Members
  • 1,776 Poster:

Skrevet 19 May 2017 - 04:48 AM

Det finnes muligheter til å starte en blogg, men da må jeg laste ned en slik ekstra greie. Skal høre med de andre om vi skal gjøre det. Koster noen kroner, men hva gjør man ikke for deg. :-) 

Hei Åge.

Hva koster det å laste ned "en slik greie" som muliggjør at jeg kan starte en blogg. Vil denne bloggen da muliggjøre at den blir søkbar på nett. Altså at jeg vil være åpen på internett slik at folk utenfor Philguiden kan se meg og kommunisere med meg. Hva er mulighetene og begrensningene mine med denne bloggen.

• 0

#13 Frøya

Frøya

Guru

• Members
  • 1,776 Poster:

Skrevet 20 May 2017 - 06:51 PM

Hei.

Her er litt informasjon om Bacolod by. Prøv restaurant 21 når du er der. God mat og god service.

http://www.bacolodci...acolod_city.htm

Her er litt informasjon om Silay City.

http://www.negros-oc...ties/silay-city

• 0

0 bruker(e) leser dette emne

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere

Copyright © 2017 Your Company Name