Elegia© by Fisana

Gå til indhold

Bilde

Så er det jul igjen dere......

• Venligst logg inn for å besvare
8 svar på dette emne

#1 Åge

Åge

Technical Support

• Administrators
  • 7,776 Poster:

Skrevet 23 December 2015 - 09:23 AM

Dagen i dag er det akkurat 6 år siden mamma døde. Jeg var på Filippinene den gangen og fikk budskapet lille juleaften klokken 5 om ettermiddagen. Det var rart og vondt på samme tid. Husker jeg gråt en del, men tørket tårene og sa til meg selv at jul skal det bli okke som for barna skal ikke lide selv om mamma var død. Det skal alltids ryddes plass til ettertanke og sorg senere. Skulle jeg ønsket meg noe, måtte det være å vise mamma mine døtre. Jeg tror mamma hadde satt enormt pris på disse 2 sjarmissene, men kanskje.....er det likevel slik at hun sitter der oppe et sted og titter ned på oss. Det er iallefall en god tanke......

Det er lenge siden dette, men dagen før dagen vil alltid være spesiell for meg. Julen er jo en tid for ettertanke og refleksjon. Så julens budskap om fred og nestekjærlighet er noe ingen av oss kan være uberørt av. Vi skal ta dette med oss inn i julehøytiden med håp og ønske om at hver enkelt av oss kan bidra til at disse verdiene i større grad enn før vil komme til å prege den verden vi lever i. For det trengs. Det er mye polarisering i det norske samfunnet og denne utviklingen kan vi alle bidra til å redusere med å være ltt mer raus med andre......  

Det er jo mye spennende som vil dukke opp i 2016 når det gjelder Filippinene. Et av de største er jo valget av ny president på 'Filippinene. Et valg som kan få konsekvenser for deg og meg. Skal ikke utdype dette mer, men håper selvsagt på en vinner som kan utvikle Filippinene videre både menneskelig og økonomisk.  Filippinene fortjener en god leder. 

Ellers vil jeg takk hver enkelt av dere som har bidratt til Philguiden i år. Jeg er stolt av det vi har fått til og vi vil selvsagt fortsette inn i 2016 som et ledende skandinavisk forum om og med Filippinene. Så håper jeg selvsagt på at så mange som mulig får muligheter til å besøke landet i 2016 og at dere skriver ned noe av det dere opplever der. Det er ingenting som gleder mer enn tekst og bilder fra Filippinene. 

Så ønsker jeg dere alle en riktig god og varm jul og et heidundrende godt nytt år. 

• 2

#2 Manga

Manga

Rådgiver

• Sponsor
  • PipPipPipPipPipPip
  • 650 Poster:
  • LocationVestli - Mangatarem, Pangasinan

Skrevet 23 December 2015 - 10:18 AM

Takk for den Åge. Noe å tenke på.

Jeg vil samtidig få ønske alle på forumet en riktig God Jul, Og et spennende og fremgangsrikt Godt Nytt År.

• 1
Mangatarem

#3 Tsunami

Tsunami

Guru

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1,802 Poster:

Skrevet 23 December 2015 - 01:55 PM

God jul til alle dere her.

• 0

#4 Erik

Erik

Ekspert

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,220 Poster:
  • LocationAskim/Bacolor

Skrevet 23 December 2015 - 02:08 PM

God jul alle sammen ;)

• 0

#5 acer

acer

7. far i huset

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6,602 Poster:
  • Locationkarmøynå ^ pitalo , san fernando , cebu

Skrevet 24 December 2015 - 08:18 AM

god jul til alt og alle her på philguiden og til de som er nede i Filippinene , ha en Fantastisk fin jule feiring med familien og din kjære. ;)

• 0

det kjedeligste med livet er at det finnes så mange vakre kvinner og så lite tid

#6 Pekjan

Pekjan

Rådgiver

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 619 Poster:

Skrevet 24 December 2015 - 10:41 AM

God Jul til alle her inne. Akkurat tilbake fra Julelunch hos en del av familien oppi fjella. Første jula her nede. En herlig opplevelse hvor mat og barna var i hovedfokus, med masse leker og gøy. 1 stk gave til hver barn, disse var langt fra hovedfokuset. Her var det viktisgst å leke og ha det morro. En stor kontrast til Gave og luxus hysteriet i Norge.

I morgen er det opp i fjellet igjen til den andre delen av familien. Der er det Lechon som blir hoved maten. Ellers lek morro og goddteri til ungene.

• 0

#7 Magnar

Magnar

Sponsor

• Administrators
  • 4,276 Poster:

Skrevet 24 December 2015 - 02:58 PM

God jul til dokke alle. Her har vi ei litt spesiell jul i år sidan eg jobber alle juledagane. Så eg har rett og slett tatt kona og kusina henna med på jobb så no sete vi her heilt ute i havgapet i beredskap i tilfelle nokon skulle bli sjuke. Men pinnekjøttet er komme på kok og pakkene ligg under "treet".

Sent fra min SM-T550 via Tapatalk

• 1

#8 Frøya

Frøya

Guru

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1,776 Poster:

Skrevet 01 September 2017 - 02:27 PM

Hei.

Ja nå er Julen her igjen. Forretningene har begynt å sette opp juledekorasjoner og få på plass julepynt og varer for salg. Julemusikk hører selvsagt med. Ja, det er sant. Vi skriver 1 september og da starter Julen her.
  • 0

“ I can do all things thru Christ who gives me strength.” Phil. 4:13

#9 morjon

morjon

Veteran

• Members
  • PipPipPipPipPip
  • 339 Poster:

Skrevet 19 September 2017 - 10:06 PM

Så går det mot jul :-) Her er en link om jul og hvordan jul feires i ulike land - og slett ikke bare Filippinene. Ta en titt åp Norge feks. Bør nok leses uten det alt for store akademiske alvor :rolleyes:

https://www.whychris...ilippines.shtml

• 0

0 bruker(e) leser dette emne

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere

Copyright © 2017 Your Company Name