Elegia© by Fisana

Gå til indhold

Bilde

Helseforsikring

• Venligst logg inn for å besvare
25 svar på dette emne

#1 Fattigmannen

Fattigmannen

Fersking

• Members
  • Pip
  • 4 Poster:

Skrevet 15 May 2012 - 10:13 AM

Hei alle sammen, takk for svar å tidligere innlegg.

Nå er jeg atter en gang rådløs og forvirret så jeg håper det finnes noen med smartere og edlere treskaller en jeg på dette forumet for jeg tror jeg lider av tørråte nå :butcher:

Er det noen som har peiling på hva som trengs av forsikringer på barn evt. hvilke selskaper som har rimelige "OK" forsikringer som dekker vanlig grunnleggene behandlinger,vaksiner samt nødvendige medisinsiner for hva som evt. måtte dukke opp av vanlige barnesykdommer på unger slik som f.eks lungebetennelse, kusma, rødehunder, asma, allergi, småsår, beinbrudd etc.

Jeg søkte opp forsikring på en guttungen som er 1 år på Bupa.com og ble sjokkert og veldig forvirret over prisene. Jeg er ikke så god i engelsk at jeg med hundre prosent sikkerhet veit hva nedenfornevnte priser dekker?

Worldwide Medical Insurance
(EUR 0.00 Deductible) EUR 698.00
Worldwide Medical Plus
(EUR 0.00 Deductible) EUR 429.00
Worldwide Medicines and Equipment
(EUR 0.00 Deductible) EUR 290.00
Worldwide Wellbeing
(EUR 0.00 Deductible) EUR 407.00
Worldwide Evacuation
(EUR 0.00 Deductible) No cover
Annual total EUR 1,824.00
Annual grand total : EUR 1,824.00
Annual grand total : EUR 1,824.00

Det må da finnes rimeligere og bedre alternativer? :telephone:
  • 0

#2 theRabbit

theRabbit

ForumKanin og Kjøkkenhageinspektør

• Sponsor
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4,456 Poster:
  • LocationOslo og CHV

Skrevet 15 May 2012 - 10:41 AM

Er det snakk om forsikring her i Norge eller på Filippinene ??
  • 0

* mumle, mumle... savner Bunnien, SENSURERT og sol og varme..... mumle, mumle *

----- http://www.snuttshop.no -----

#3 Åge

Åge

Technical Support

• Administrators
  • 7,808 Poster:

Skrevet 15 May 2012 - 12:05 PM

For at barnet skal komme inn under ordningen i folketrygden må barnet bo i Norge. Hvis barnet skal komme inn under frivillig medlemskap, må du ha oppfylt visse krav samt at du må bo utenfor EØS-området. Hvis ingen av disse tingene stemmer for deg kan det være aktuelt å tegne forsikringer. Jeg sier både ja og nei til forsikring av barn. Det kan være aktuelt i forbindelse med Philhealth, men der stopper også mitt råd om å gå noe videre.

FOR, et legebesøk koster ikke all verden. De gangene vi har vært hos lege med Aimee på Filippinene har det kostet oss 200 peso. En sykehusinnleggelse koster selvfølgelig noe mer, men heller ikke all verden på de mindre meritterte sykehusene. Det jeg vil frem til er at det skal noe virkelig alvorlig til for å tjene på å ha en forsikring. Det kan selvfølgelig skje alvorlige ting med et barn, men stort sett er det helt trivielle ting. Da Aimee bodde på Filippinene var det ikke snakk om å forsikre henne, men jeg hadde avsatt en del penger 50,000 peso i tilfelle hun trengte penger til behandling. Så jeg ville vurdert mitt råd med å la være å forsikre barnet, men ha en reserve som du kan bruke i tilfelle barnet må legges inn på sykehus med noe alvorlig.
  • 0

#4 Siargao

Siargao

Ekspert

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,124 Poster:
  • LocationSiargao Island and Surigao City

Skrevet 15 May 2012 - 12:11 PM

Jeg betaler ca. 20.000 per år for kone, sønn og meg selv.
Da har vi helårsforsikring uavhengig av tid og sted og det er også innbo og reiseforsikring inkludert.
Hvis junior får frivillig medlemsskap i folketrygden blir det halv pris.

Vil tro at man nårmalt må betale over 30.000 for forsikringen som jeg benytter.
  • 0

#5 Fattigmannen

Fattigmannen

Fersking

• Members
  • Pip
  • 4 Poster:

Skrevet 15 May 2012 - 02:58 PM

Jeg betaler ca. 20.000 per år for kone, sønn og meg selv.
Da har vi helårsforsikring uavhengig av tid og sted og det er også innbo og reiseforsikring inkludert.
Hvis junior får frivillig medlemsskap i folketrygden blir det halv pris.

Vil tro at man nårmalt må betale over 30.000 for forsikringen som jeg benytter.

Er dette i norsk valuta, hvilket forsikringsselskap?
Gutten er i Fillipinene så jeg får vel neppe tegnet forsikring for ham i et norskt selskap så vidt jeg har skjønt..

Selv så bor jeg i Norge og det er ikke tatt dna test på ham foreløpig da moren nekter å reise til norske ambasaden inntil jeg kommer nedover. Så da gjenstår det og overbevise moren om at jeg betaler sykehus for ham men at jeg først trenger doktorens kontaktinfo og få til en avtale med sykehuset/apoteket.
Tror jeg må slå meg til ro med å legge av en sum inntil videre som Åge foreslår.
:closetema:
  • 0

#6 Subic bay

Subic bay

7. far i huset

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4,389 Poster:

Skrevet 18 May 2012 - 04:30 PM

Hmmm, liker ikke utviklingen av pesoen i forhold til NOK, men håper det retter seg i løpet av sommeren.
  • 0

#7 Frøya

Frøya

Guru

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1,901 Poster:

Skrevet 25 September 2016 - 11:22 AM

Hei.

Jeg holder fortiden på med å finne ut av hvordan det går an å dekke seg utover det Helfo dekker. Helfo er ikke villig til å gi ut noen informasjon. Sier at jeg må finne ut av dette selv. De har ikke lov til å anbefale noe selskap. Hva/hvilket skal du velge. Det er jo en jungel av de, der ute, og hvem kan du stole på. Jeg prøver også å finne noen som kan gi meg god informasjon, i Norge.

Ved en ulykke, eller at du blir skikkelig syk og ikke kan svare for deg, så ha alltid med deg en identitet, hvem du er. Sykehuset har vel en plikt å behandle deg og ikke la deg dø, etter Philippinsk lov. Da kan sykehuset kontakte ambassaden og de gir da sykehuset garanti for behandlingen og de krever da tilbake mellomlegget av deg.

Spørsmålet er hvordan du skal få dekket dette mellomlegget, for det kan i verste tilfelle bli mye det også.

Så langt som jeg er kommet, så kan du få dekket dette via et forsikringsselskap i utlandet, men jeg ser også, og etter det jeg forstår pr. idag, at en også kan få forsikret seg i Norge, når en bor her over lengre tid.

Det er noe som heter Behandlingsforsikring/helseforsikring.
Storebrand er jo et Liv-selskap og de har forsikring fra NOK 4000/år, til 20000, alt etter hva du vil ha dekket, leser jeg på nettet. Forsikringen kan ikke tegnes etter fyllte 65 år og den går ut ved 70 år, (akkurat da vi trenger den). Du må fylle ut en egenerklæring/skjema vedr helse.

Det jeg og ser er at ved medlemskap i Norsk Luftambulanse kan de hente deg og fly deg til Norge. Jeg er ikke sikker på om dette gjelder utenfor EU.

Hvis noen sitter på opplysninger vedr., dette, som kan belyse saken, så hadde det vert fint om de kunne legge det ut.
  • 0

“ I can do all things thru Christ who gives me strength.” Phil. 4:13

#8 Frøya

Frøya

Guru

• Members
  • 1,901 Poster:

Skrevet 30 September 2016 - 08:43 PM

Hei.

Jeg har kontaktet div forsikringsselskaper i Norge men det er negativt. De selger ikke forsikring som kan dekke meg på Filippinene.

Jeg har ikke kontaktet Norsk Luftambulanse.

Denne artikkelen er oppdatert og gjelder for oss på Filippinene.

http://www.telegraph...ealth-care.html

Jeg skal kontakte disse selskapene som er nevnt her.

En senior konsulent i Pacific Prime sa til meg at AXA er det selskap med mindre fordeler og som det tar lengre tid å få utbetalt krav hos. Allianz er mye raskere å utbetale og har bedre fordeler.
  • 0

#9 Magnar

Magnar

Sponsor

• Administrators
  • 4,304 Poster:

Skrevet 30 September 2016 - 09:15 PM

Norsk Luftambulanse har ikkje noko forsikring. Som støttemedlem i NLA vil ein kunne få medisinsk rådgiving, og tilgang til ein alarmsentral som kan gi råd.

NLA kan og sende sjukepleiar som støtte om nødvendig, men for å få det er det eit krav at ein har ei gyldig reiseforsikring som dekker sjukehusopphold og heimtransport (det vil vere forsikringa som betaler). 

Det er ei utbredt misforståing at medlemskap i NLA gir ein transport heim om nødvendig eller at eit medlemskap er med på å finansiere luftambulansen. 

Det eit NLA medlemskap gjere er å støtte den forskinga og utdanninga som NLA driv med i Norge for å få eit høgare nivå på dei pre hospitale tenestane. 

• 0

#10 Frøya

Frøya

Guru

• Members
  • 1,901 Poster:

Skrevet 30 September 2016 - 09:31 PM

Hei.

Takk Magnar.

En annen ting jeg kom til å tenke på er at ein vel kan få dekket seg gjennom kona hvis hun tar forsikring i Philhealth. Det kan hun vel få.
  • 0

#11 Frøya

Frøya

Guru

• Members
  • 1,901 Poster:

Skrevet 01 October 2016 - 03:30 AM

Hei.

En forsikring på $ 50 - 100 pr/mnd fra et utenlandsk selskap, synes jeg bør være max. Du får jo allerede dekket ca 3600 pr dag, så dette burde holde.
I tillegg kan jeg også få en helårs reiseforsikring for ca NOK 2300. Tror det var 90 dager.
  • 0

#12 Magnar

Magnar

Sponsor

• Administrators
  • 4,304 Poster:

Skrevet 01 October 2016 - 08:33 AM

Hei.

En forsikring på $ 50 - 100 pr/mnd fra et utenlandsk selskap, synes jeg bør være max. Du får jo allerede dekket ca 3600 pr dag, så dette burde holde.
I tillegg kan jeg også få en helårs reiseforsikring for ca NOK 2300. Tror det var 90 dager.

Den reiseforsikinga gjeld kun når du er busett i Norge. Når du har flytta til Filippinene vil den ikkje gjelde. 

• 0

#13 Frøya

Frøya

Guru

• Members
  • 1,901 Poster:

Skrevet 01 October 2016 - 09:00 AM

Den reiseforsikinga gjeld kun når du er busett i Norge. Når du har flytta til Filippinene vil den ikkje gjelde.

Hei Magnar.

Jo, dette er en forsikring som jeg kjøper her på Filippinene. Full dekning.
  • 0

#14 Frøya

Frøya

Guru

• Members
  • 1,901 Poster:

Skrevet 01 October 2016 - 09:31 AM

Hei.

Her er forsikrings info.

Vedlagt fil(er)

• 0

#15 Frøya

Frøya

Guru

• Members
  • 1,901 Poster:

Skrevet 01 October 2016 - 09:37 AM

Hei.

3600 i dekning pr/dag fra Helfo. Dekker du inn et mildt hjerteinfarkt med denne summen, hvis du ikke får noe skade ellers slik at du trenger langvarig opptrening?

1 hel uke er ca PHP 151200.
  • 0

#16 Magnar

Magnar

Sponsor

• Administrators
  • 4,304 Poster:

Skrevet 01 October 2016 - 01:28 PM

Hei Magnar.

Jo, dette er en forsikring som jeg kjøper her på Filippinene. Full dekning.

Beklager, eg misforsto, trudde det var ei reiseforsikring kjøpt i Norge.

• 0

#17 Frøya

Frøya

Guru

• Members
  • 1,901 Poster:

Skrevet 03 October 2016 - 09:27 AM

Hei.

Har idag fått tilbud på helseforsikring fra forsikrings konsulenten. Har jobbet en stund med dette. Engelsken er ikke helt optimal så det er ikke alttid like lett å få uttrykt seg riktig, men vi er da kommet et godt stykke på vei.

Håper dere kan se over dette og si hva dere mener. Er det noe dere ønsker utdypet så kan jeg ta det opp med han.

Hvordan ser dere på de NOK 3600/dag vi får fra HELFO. Hvor langt mener dere at dette rekker  på Filippinene.

Ca NOK 9000 med dagens dollarkurs koster denne forsikringen for 1 år. 

Her er dette han sier.

Thanks for your email,

At your age is hard to find an international plan below USD 100 per month,

The only option is to have an emergency only plan that would cover you in case you needed to be hospitalized and with a high deductible so we can keep the premiums low. Please see attached my recommended plans with the lowest prices available in the market, at this stage the one I recommend the most is the MSH, if you still want to stick to a cheaper plan then the VUMI plan would be the best but it only covers everything regarding 8 medical conditions (I have attached as well the detailed table of benefits for this plan so you know which conditions are covered, page 7)

How would you like to proceed?

Kind regards,

Steven Lopez
Senior Consultant - Pacific Prime

T  +86 21 2426 6514
F  +86 21 6467 0328
E  steven.lopez@pacificprime.com
S  steven.lopez_8 (Skype)
www.pacificprime.com

Fil 1 = Helse/forsikrings oversikt.

Fil 2 = VUMI sitt tilbud. Her er det da med 2 forskjellige egenandeler $5000 og 10000. Gjør en forskjell i forsikringspremie fra 125 til 96/mnd

Vedlagt fil(er)

• 1

#18 Frøya

Frøya

Guru

• Members
  • 1,901 Poster:

Skrevet 03 October 2016 - 11:45 AM

Hei.

Fikk nettopp inn en mail fra Storebrand helseforsikring om å kontakte Bupa.com

Vel, jeg får se. Kan jo slenge avgårde et spørsmål. Det tar noe tid, men jeg er nå inne på hvordan jeg skal spørre nå. Har andre ting å gjøre også.

Har allerede fått beskjed om at de fleste selskaper kommer til å øke prisene nå i Desember.
  • 0

#19 Frøya

Frøya

Guru

• Members
  • 1,901 Poster:

Skrevet 03 October 2016 - 12:27 PM

Hei.

Ok. Da er forespørsel til Bupa.com sendt.
  • 0

#20 Frøya

Frøya

Guru

• Members
  • 1,901 Poster:

Skrevet 04 October 2016 - 08:16 AM

Hei.

Svar fra Bupa.

Thank you for contacting Bupa Global Sales.

I regret to advise you that we are not licensed to sell medical insurance to residents in the Philippines unless the policy is purchased prior to travel/arrival in Philippines. However the contract must be formed whilst in either the U.K. or E.E.A. (European Economic Area). 

Please contact us again if this will be a suitable option for you.

Kind regards

Dawn

Dawn Tutt, Sales Support Advisor, Global Sales
Bupa Global Business Unit, Victory House, Trafalgar Place, Brighton BN1 4FY, United Kingdom
T +44 (0)1273 208 181 E advice@bupa-intl.com

• 0

0 bruker(e) leser dette emne

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere

Copyright © 2017 Your Company Name